رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با تصویب قانون در مجلس باید بلافاصله آیین‌نامه آن نیز آماده و ابلاغ شود تا اجرایش به مشکل بر نخورد.

آیین‌نامه‌های قوانین باید همزمان در مجلس مصوب شوند

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا منادی در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: وقتی آیین نامه قانونی پس از تصویب آن، نهایی و ابلاغ نمی شود، این قانون عملاً قابلیت اجرایی پیدا نمی کند.

وی همچنین گفت: کشور در یک شرایط دشوار اقتصادی است که در آن صادرات، واردات، تلاطم ارز نگران کننده بوده و بحران دومی بنام کرونا هم وجود دارد، بر این اساس باید از تمام ظرفیت ها برای مقابله با شرایط کنونی استفاده کرد.

منادی با اشاره به سوابق تاریخی و نقش تاثیرگذار آذربایجان در کمک به سامان دهی وضعیت های بحرانی کشور، گفت: تبریز همواره پیشتاز مسایل مختلف بوده، نقش موثری در رفع مشکلات کشور داشته و نیروی محرک توسعه بوده است.

وی با اشاره به خدمات امیرکبیر در ایران، گفت: این بزرگمرد در تبریز پرورش یافت و در ایران منشا آثار بزرگی بود، در همان ایام این کهن شهر ولیعهدنشین بود و پیش و پس از آن نیز بیشتر تصمیمات سیاسی و اجتماعی در این شهر گرفته می شد.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به خدمات ستارخان به تاسیس مجلس و نهادینه شدن آزادی در ایران اظهار کرد: در شکل گیری خود مجلس، تبریز و ستارخان سردار ملی نقش انکارناپذیری داشتند و اکنون نیز تبریز باید نقش ایفا کند و ظرفیت های آذربایجان شرقی می تواند با بسترسازی مناسب در اختیار توسعه منطقه و کل کشور قرار گیرد.

منادی با تشریح ظرفیت‌های تاریخی و منابع خدادادی آذربایجان شرقی گفت: صنایع مس یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی این استان است و ۵۰ درصد معادن مس، ۹۰ درصد آلومینیوم و معادن و طلای غنی کشور در این استان واقع شده است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت های صنعتی و تولیدی این استان بیشتر بهره‌مند شویم، باید صنایع پایین دستی مس آذربایجان شرقی فعال شود و سه هزار میلیارد تومان آورده مس ورزقان به استان برگردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.