مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت:پارسال۵۵۰هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

۵۵۰ هزار گردشگر خارجی از مراکز تاریخی آذربایجان شرقی بازدید کردند

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمزه زاده مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درکارگروه تخصصی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرند با اشاره به تبعات ویروس کرونا به بخش گردشگری گفت:پارسال باتوجه به حضور گسترده گردشگران در استان، رتبه چهارم حضور گردشگر در کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی بود که اگر شیوع کرونا نبود، با تمهیداتی که امسال پیش بینی شده بود می توانستیم شاهد افزایش این رتبه در کشور باشیم.

او افزود:در حال حاضر در سطح استان بیش از ۳۰هزار نفر به طور مستقیم در حوزه گردشگری فعال  هستند.

حمزه زاده گفت: یکی از اهداف این اداره توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی است و تاکنون چهار پروانه در استان در این زمینه صادر شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان افزود:پارسال بیش از ۱۴۲نفر در این سازمان دوره های آموزشی صنایع دستی را سپری کردند، این دوره ها در حال حاضر نیز ادامه دارد.

گرشاسبی فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز در این جلسه با اشاره به وجود پتانسیل‌های فراوان گردشگری و تاریخی این شهرستان گفت: با وجود منابع غنی تاریخی و گردشگری در شهرستان مرند متاسفانه امکانات لازم و تجهیزات مناسب درخور این شهرستان وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.