یکی از محققان دانشگاه ویرجینیا تک واقع در آمریکا پوشش جدیدی را برای سطوح توسعه داده است که ویروس SARS-CoV-۲ را ظرف یک‌ساعت غیرفعال می‌کند.

غیرفعال‌کردن ویروس کرونا ظرف یک‌ساعت با پوشش جدید

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، در آزمایشات اولیه این پوشش جدید مشخص شد هنگامی که لایه‌ای از این پوشش مانند رنگ روی سطح شیشه و فولاد ضدزنگ را می پوشاند، میزان ویروس موجود روی سطح در مقایسه با نمونه‌های فاقد پوشش، تا ۹۹.۹ درصد کاهش می‌یابد.
این پوشش پس از قرار گرفتن روی سطح به سادگی از آن جدا نمی‌شود و پایداری بالایی دارد. همچنین در آزمایشات گوناگون مشخص شد پس از چندین مرتبه قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا و مواد ضدعفونی کننده و یک هفته معلق بودن درون آب، کارکرد این پوشش تغییری نمی‌کند. محققان معتقدند با توسعه این فناوری می‌توانند آن را به‌گونه‌ای بهبود دهند که ظرف چند دقیقه ویروس را نابود کند.
در حال حاضر محققان در تلاشند تا سایر ویژگی‌های این پوشش را مورد بررسی و شناسایی قرار دهند و در صورتی که آزمایشات آن‌ها موفقیت آمیز باشد، این فناوری گام بزرگی در مقابله با شیوع کووید ۱۹ محسوب می‌شود.
ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.