جلسه بررسی مشکلات ارزی صادرکنندگان آذربایجان غربی با حضور ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، ریاست اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه و معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

جلسه صادرکنندگان استان آذربایجان غربی با رییس سازمان توسعه تجارت ایران

عصرآزادی آنلاین، در ابتدای این جلسه حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه به بیان مشکلات بوجود آمده در نتیجه بخشنامه‌های خلق‌‌الساعه و لحظه‌ای برگشت ارز پرداخته و با اشاره به اهمیت صادرات به عنوان ابزار جهش تولید، بر رفع موانع صادرات تاکید داشت.

در ادامه جلسه مهرداد سعادت رییس اتاق مشترک بازرگانی اتاق ایران و ترکیه نیز در این جلسه با بیان اینکه با وجود 560 کیلومتر مرز مشترک میان ایران و ترکیه، هنوز نتوانسته‌ایم از تمامی پتانسیلهای آن برای توسعه استان آذربایجان غربی استفاده نماییم؛ گفت: تبدیل آذربایجان غربی به یک بندر خشک صادراتی محصولات کشاورزی و یک هاب صادراتی میتواند اقتصاد منطقه‌ای را چه از نظر اشتغال و چه رونق تولید متحول نماید.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه میان دو کشور دارای چهار درب تجاری میباشیم گفت: ایجاد گمرک واحد میان ایران و ترکیه یکی از راه‌های توسعه تجارت دو کشور است که نیاز است رویه‌های گمرکی داخلی اصلاح گردد.

وی افزود: اعزام هیات‌های تخصصی، ایجاد دفترهای تجاری مشترک در شهرهای مهم دو کشور و معافیت ارزی صادراتی به کشور ترکیه از راهکارهای توسعه روابط تجاری دو کشور میباشد.

حضور زادبوم رییس سازمان توسعه تجارت و مهرداد سعادت ریاست اتاق مشترک ایران و ترکیه در جلسه مشکلات ارزی صادرکنندگان

در این جلسه حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران با تشریح شرایط فعلی کشور گفت: وضعیت امروز اقتصاد ایران حاصل تحریمهای بیرحمانه آمریکا، سیاستهای گذشته، فشارهای منطقه ای استکبار جهانی جهت صفر کردن صادرات نفت کشور میباشد.

زادبود افزود: در هیچ جای جهان صادراتی بنام صادرات ریالی نداشته و این کار از طریق صرافی های خارجی جهت ایجاد فشار به اقتصاد ایران صورت میگیرد و ایفاد تعهد ارزی مورد تایید نظام و سیستم اقتصادی کشور بوده که توسط کمیته ماده 2 سران قوا مورد تنفیذ مقام معظم رهبری برای تامین ارز مورد نیاز کشور برنامه ریزی و سیاست گذاری آن صورت میپذیرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به ارائه تسهیلات چهار هزار میلیارد تومانی توسط بانک توسعه صادرات گفت: تمامی صادرکنندگان میتوانند از تسهیلات ریالی این بانک جهت توسعه صادرات بشرط صادرات استفاده نمایند.

زادبوم در پایان با اشاره به اهمیت آذربایجان غربی بعنوان یک پایگاه صادراتی کشور گفت: این استان دارای چهار پایانه مرزی مهم بوده که با سرمایه‌گذاری در آنها میتوان مشکلات صادراتی را حل نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.