فرصت شغلی جدید در روستاهای استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، از پرداخت بیش از 222 میلیارد تومان تسهیلات برای ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان خبر داد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از محل قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی با بانک‌های سینا و پارسیان نیز تاکنون بیش از 36 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای 3970 طرح پردخت شده است که نتیجه آن ایجاد 8500 فرصت شغلی در روستاهای استان بوده است.

تقی کرمی اظهار کرد: از محل تسهیلات تفاهم‌نامه‌ای پست‌بانک برای خرید ماشین‌آلات و اجرای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها نیز استان آذربایجان شرقی با 104 طرح و جذب 33 میلیارد تومان تسهیلات آرتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی، از تهیه طرح مطالعاتی ارائه راهبرد عملی توسعه اشتغال در 65روستای منتخب استان با رویکرد اقتصاد و معیشت و با مشارکت مردم برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، بیش از 851 میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌های استان و 40 میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای فاقد دهیاری در استان پرداخت شده است.

 کرمی همچنین از ایجاد بستر لازم برای توسعه خدمات گردشگری با استفاده ازاعتبارات ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد و گفت: در این راستا 22 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های 24روستای هدف گردشگری استان هزینه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.