ناگفته های مرکز پیوند اعضا تبریز از زبان مشاور سلامت و پیوند اعضا شهردار تبریز : زارع زاده می گویددانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به بیماران پیوند اعضا استان کم کاری می کند.

چرا سرنوشت بیماران پیوندی آذربایجان شرقی به شیراز گره خورده است؟

با وجود  گذشت دو سال از افتتاح  و راه اندازی مرکز پیوند اعضا تبریز، 30 درصد از بیماران پیوندی در شیراز متعلق به آذربایجان شرقی هستند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین این خبری است که امروز  در برخی رسانه های خبری از جمله خبرگزاری فارس از زبان مشاور سلامت و پیوند اعضا  شهردار تبریز منتشر شد  که در آن زارع زاده از رفتن  بیماران پیوندی زیادی از آذر بایجان شرقی  به شیراز با خطاب قراردادن  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز  به صورت صریح و جدی انتقاد کرده است  و  از آنها خواسته است که درخصوص این امر پاساخگو باشند که چرا با وجود افتتاح مرکز پیوند در تبریز بیماران  زیادی همچنان  به شیراز می‌روند؟

این در حالیست که در جریان سفر رئیس جمهور به تبریز، مرکز پیوند اعضا در تبریز افتتاح شد و مشاور سلامت و پیوند اعضا شهردار تبریز نیز در گفتگویی که انجام داد ه است  با اشاره به وجود مرکز پیوند اعضا می گوید  علیرغم اینکه عمل های پیوند زیادی از قبیل  ۱۳ پیوند کبد و ۹ پیوند قلب  در تبریز انجام شده است  و  این موارد توفیقی برای منطقه شمال‌غرب کشور است، د اما در حال حاضر 30 درصد از بیماران پیوندی در شیراز متعلق به آذربایجان شرقی هستند و و این جای تاسف دارد.

 زارع زاده با بیان اینکه در  مرکز پیوند اعضا در تبریز مثل شیراز کمیسیون های پزشکی متشکل از تیم های پزشکی متخصص تشکیل نمی شود تشزیح کرده است که در بیمارستان پیوندی شیراز  کمیسیون هایی متشکل از جراح پیوند ، پزشک متخصص گوارش و سایر متخصصان حضور دارند که با همدیگر قبل از عمل پیوند و بعد از آن همفکری و مشورت می کنند و با اهمیت دادن بر مراقبت های ویژه بعد از عمل پیوند متخصان بعد از عمل نیز به صورت جدی پاسخگوی بیمار هستند.
به گزارش عصر آزادی آنلاین بر اساس گفتگوی منشر شده در خبرگزاری فارس، زارع زاده در این گفتگو با صراحت  می گوید که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه کم کاری می کند و  در تبریز قبل و بعد از عمل پیوند کمیسیون پزشکی تشکیل نمی شود و این باعث می شود علیرغم وجود مرکز پیوند در تبریز بیماران دوباره به شیراز می روند وتعدادی از این بیماران پیوندی در این رفت و آمدها فوت می کنند و  فردای قیامت باید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز پاسخگوی این کم کاری های خود باشند.

وی در ادامه این مصاحبه  با اشاره به تعداد زیاد بیمارانی که در صف انتظار برای پیوند عضو هستند، ادامه می دهد : ۲۵هزار نفر در کشور منتظر دریافت عضو پیوندی هستند و روزانه هفت تا ۱۰ نفر در صف انتظار پیوند عضو فوت می‌کنند و  هر ۱۰ دقیقه یک نفر به صف بیماران پیوندی اضافه می‌شود و در فرآیند دریافت عضو حداقل ۲۰۰ نفر واسطه می‌خواهد که  عضو پیوندی را از دهنده به گیرنده برساند.

مشاور شهردار تبریز در حوزه سلامت و پیوند اعضاء، با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی در جریان موضوع هستند ادامه داد: حاج آقای آل هاشم و   نمایندگان تبریز قول مساعد داده اند که این موضوع را به صورت شفاف پیگیری کنند. چرا که ما بیماران پیوندی خواستار پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی هستیم  چرا علیرغم افتتاح و راه اندازی مرکز پیوند تبریز باز هم بیماران پیوندی برای عمل پیوند به شیراز می روند؟ ما در صدد هستیم بدانیم آیا مرکز پیوند در تبریز راه اندازی شده است یا خیر ؟ چرا تجهیزات و تیم پزشکی متخصصی در این مرکز وجود ندارد؟چرا این داستان پیوند به صورت کج دار و مریض جلو می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.