اقتصاد آذربایجان غربی در تهدید خام فروشی مواد معدنی است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سه شنبه شب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در کارگروه تعامل استان ، خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور را  ضربه اساسی بر بنیان‌ها و درآمدهای اقتصادی استان و کشور بیان نمود.

بابایی اظهار داشت در راستای  جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده برای استان و  ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در مناطق معدن خیز در سرلوحه اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی همچنین  لزوم توجه به اصول فنی و مسائل زیست محیطی و حفظ پوشش‌های گیاهی موجود در منطقه برای وارد شدن کمترین میزان تخریب به طبیعت را حائز اهمیت قلمداد نمود و افزود: برای حفظ تعادل بین اکتشاف و استخراج معادن با منابع طبیعی و چشم انداز طبیعت استان،برقراری  تعامل تنگا تنگ بین کارشناسان امور معادن، کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و معدن کاران جهت رعایت اصول و مقررات فنی حفظ منابع و استخراج مواد معدنی در اولویت های ماست.

این مقام مسئول  با ذکر اینکه فعالیت‌های معدنی باید توجیه و ارزش اقتصادی داشته باشند اذعان داشت: استفاده از روش‌های صحیح معدنکاری و با بهره مندی از فناوری، تکنولوژی، دانش و علم روز  با معیارکمترین تخریب ضمن  احیای مناطق آسیب‌دیده و حفظ محیط زیست باید در نظر گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.