طرح فاضلاب مدرن شهری هشترود همچنان در بلاتکلیفی است

انتقاد نماینده هشترود و چاراویماق از توقف احداث تصفیه خانه فاضلاب هشترود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده مردم شهرستان های هشترودو چاروایماق برای پیگیری مشکلات تصفیه خانه فا ضلاب  هشترود و توقف و کندی عملیات فاضلاب مدرن شهری در نشست بررسی مشکلات مربوط به حوزه آبفا در این شهرستان که با حضور مدیر کل آبفای استان آذربایجان شرقی تشکیل شده بود  حضور یافت.

سیدحمزه امینی در این نشست  با اشاره به اهمیت اولویت دار رفع  مشکلات زیست محیطی ناشی از جاری شدن فاضلاب های خانگی به رودخانه و تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت مردم به ویژه در فصل تابستان بر اثر بوی نامطبوع و آزاردهنده رودخانه شهری اظهار داشت:   این شرایط، زندگی  برای ساکنین اطراف این رودخانه  نامناسب و پرگلایه نموده است .

امینی همچنین با بیان اینکه فاضلاب مدرن شهری که باید به طول 96 کیلومتر حفاری و لوله گذاری می شد پس از گذشت سال های متمادی در  کیلومتر لوله گذاری متوقف شده است و انباشت فاضلاب چهره طشتی به شهر داده است و اداره کل آب و فاضلاب استان باید اقدامات جدی تری برای رسیدگی به وضعیت فاضلاب در هشترود انجام گیرد.

نماینده مردم شهرسنان های هشترود و چاراویماق با انتقاد از وضعیت آبرسانی به روستاهای این شهرستان گفت برخی از زوستاهای این شهرستان به دلیل وجود آرسنیک در آب و کمبود آب در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

 وی در این راستا از بدقولی های بنیاد برکت در جهت همکاری و مشارکت چندین پرژه در شهرستان هشترود نیز اظهار نارضایتی نمود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار تکمیل تصفیه خانه فاضلاب و اجرای فاضلاب مدرن شهری شد و افزود: با افتتاح سد کلقان و تمکیل و آبگیری آب شرب هشترود هم  از این سد تامین خواهد شد و خواستار اتمام هر تصفیه خانه آب شرب نطز کهریزی تا پایان سال جاری و جدیت های بیشتر اداره کل آب و فاضلاب استان در این بخش نیز شد.

وی همچنین  در خصوص لایروبی رودخانه وسط این شهر نیز تشریح کرد: بر اساس اظهارت شهردار شهرستان این لایروبی نیازمند ماشین آلات سنگین است که  با تلاش های شهردار و شورای شهر و همکاری های اینجانب، اداره آب و فاضلاب استان برای این امر قرار است به مدت 300 ساعت ماشین آلات سنگین در اختیار شهرداری  هشترود قرار دهد.

عصر آزادی آنلاین؛ ژیلا اسدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.