آموزش نوآموزان در مناطق سفید به صورت حضوری انجام می شود

 عصر آزادی آنلاین، بر اساس گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، معاون آموزش ابتدایی استان در جلسه شورای استانی اظهار کرد: آموزش نوآموزان در مناطق سفید به صورت حضوری انجام شود.

فریده حقایی معاون آموزش ابتدایی استان در این جلسه اظهار کرد: اگر در مدارس غیردولتی شیفت بعد از ظهر، نوآموزان را با نصف بهاء جذب نماییم بخشی از مشکلات پوشش رفع خواهد شد.

وی گفت: استفاده از نیروهای بازنشسته و خرید خدمات طبق بخشنامه وزارتی در مدارس «دولتی» و «دولتی با مشارکت مردم» بخش دیگری از مشکلات پوشش را حل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: تنها مرجع صدور مجوز برای دوره پیش دبستانی، آموزش و پرورش می باشد و هر نهاد یا سازمانی برای دریافت مجوز تأسیس و راه اندازی باید از طریق آموزش و پرورش اقدام کند.

کامیار قهرمانی فر معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان هم اضافه کرد: پیش دبستانی متأثر از شیوع بیماری کرونا و مشکل مالی اولیاء دچار مشکل در جذب شده است که برای این موضوع، آموزش غیرحضوری کارساز نخواهد بود و باید آموزش نوآموزان به صورت حضوری انجام شود.

عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه استان نیز در این جلسه گفت: بحث پیش دبستانی و اهمیت جذب نوآموزان بر کسی پوشیده نیست، زیرا که نوآموزانی که در پیش دبستانی آموزش می بینند در دوره های تحصیلی بعدی موفق ترند و جذب پیش دبستانی در کاهش ترک تحصیل تأثیر مستقیم دارد .

وی در خصوص جذب مربیان پیش دبستانی تاکید کرد: دقت شود تا از نیروهای توانمند، دارای مدرک تحصیلی مرتبط و متخصص استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.