۱۲ هزار پزشک در کشور در طرح نسخه نویسی الکترونیکی فعال هستند

به گزارش عصر آزادی آنلاین مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نسخه نویسی الکترونیکی که تاکنون بسیاری از کاستی ها برطرف شده است اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیکی قانون است و قانوگذار بیمه سلامت را مکلف کرده است تا آخر آذر ماه امسال آن را به طور کامل اجرا کند.

وحید مجیدی در سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی با بیان اینکه از ابتدای شروع این طرح ۲ هزار پزشک در کشور در این طرح شرکت کردند، افزود: هم اکنون ۱۲ هزار پزشک در کشور در این طرح فعال هستند و یکی از شرکای ما در اجرای کامل آن بیمه های تکمیلی هستند که طبق توافق بیمه سلامت با بیمه مرکزی برای همه بیمه های تکمیلی نام کاربری و رمز عبور صادر شده است اما هنوز هیچ شرکت بیمه ای این طرح را اجرا نمی کند.

مجیدی همچنین در مورد اعتراض برخی از مدیران شهرستانی نسبت به اجرای طرح وسع در صدور دفترچه بیمه گفت: قانون برنامه ششم ماده ۷۰ دولت را مکلف کرده است که در صدور دفترچه حتما آزمون وسع را به عمل آورد و کسانی که توانایی مالی داشته باشند با پرداخت سالانه ۶۸۷ هزار تومان دفترچه را دریافت کرده و از خدمات تمام مراکز دولتی و خصوصی بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ درصد افراد ثبت نام کرده در آزمون وسع جزو دهک های پاییین شناخته شده و دفترچه رایگان دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از پرداخت ۱۹۵میلیون تومان نسخ الکترونیکی بابت اسناد فروردین خبر داد و افزود: این مبلغ به‌ علت شیوع کرونا و کاهش بار مراجعات کاهش یافته است در حالی که سال گذشته مبلغ پرداختی ۴۰۰ میلیون تومان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.