نباید به بهانه های مختلف دستاوردهای انقلاب را زیر سوال برد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ارزشی و فرهنگی است و خون های بسیار برای به ثمر رسیدت آن ریخته شده، گفت: نباید به بهانه های مختلف مثل تورم بگذاریم دستاوردهای انقلاب زیر سوال رود.

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در دیدار با آزادگان اظهار کرد: سالروز بازگشت افتخار آمیز آزادگان کشور را عزیز می داریم و مراتب قدرشناسی و ارادت خود را به جامعه آزادگان اعلام می کنم.

وی ادامه داد: در کنار شما آزادگان عزیز کشورمان از آزادگی صحبت کردن مثال زیره به کرمان بردن است، ولی باید از ایثار شما آزادگان گفت و سپاسگزاری کرد.

پورمحمدی تاکید کرد: اگر امروز بعد از ۴۰ سال ثبات، آرامش و امنیت در کشور برپاست، به پاس از جان گذشتگی شهدا، آزادگان و ایثارگران است.

وی ادامه داد: بزرگداشت روز آزاده ۲ فلسفه دارد؛ یکی قدرشناسی از شما عزیزان است و فلسفه دوم ارزش دادن به مفهوم آزادی و تبیین اصالت این کار است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب آن روزها رو ندیده اند و باید از جانفشانی ایثارگران، آزادگان و شهدا گفت تا بدانند نعمتی که اکنون از آن برخوردار هستیم، مدیون جانفشانی این عزیزان است.

وی افزود: نعمت امنیت و استقلالی که در ایران است، در کمتر جامعه ای وجود دارد و باید آن را گفت و تاکید کرد که انقلاب به راحتی به بار ننشسته است.

پورمحمدی با بیان اینکه آزاده یعنی انسان وارسته از تعلقات مادی و دنیوی و آزادگان از جان مایه گذاشته اند، اظهار کرد: پست و مقام شرط آدمیت نیست، باید در راه خدا از جان گذشت.

وی اضافه کرد: آزادگان در زندان های بعثی سختی های بسیاری را متحمل شدند و حتی هم اکنون با گذشت سالها هنوز آثار آن آزار و اذیت ها دیده می شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس، دشمن در میدان جنگ و رود رو بود، ولی اکنون نحوه جنگ عوض شده و دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم کشور ما را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: اگر امروز مدعی هستیم که در دنیا کشوری مستقل هستیم، آزمون آن را پس داده‌ایم و تمام دنیا ۸ سال مشاهده کردند که جان میدهیم ولی پای انقلاب مان هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: انقلابی یعنی کسی که در سختی و آسایش، در روزهای جنگ و غیر جنگ پای انقلاب و ارزش های انقلاب بماند.

وی گفت: خاطرات آزاده ها باید در جامعه گفته شود؛ اسرا در شرایط سخت ایستادگی کردند و باید این جانفشانی، وحدت و همدلی آنها در روزهای سخت به نسل جدید گفته شود تا آنها با مفهوم آزادگی و وحدت و همدلی بیشتر آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.