کاهش ۵۳ درصدی مسافران بین شهری در ۴ ماهه امسال

عصر آزادی آنلاین  بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ظرفیت مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری ۵۳ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده‌است، اما تمام پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به صورت جدی رعایت می‌شود.

اظم تیمورزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، تعداد بارنامه های صادره آذربایجان شرقی در این مدت را بیش از ۶۲۹ هزار برگ اعلام و با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی میزان کالای حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل بار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این مدت ناوگان حمل ونقل بار استان بیش از ۹ میلیون تن بار جا به جا کرده است.

وی اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی نیز که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت‌ها و ممنوعیت‌های سفر روبرو بوده است در سال جاری یک میلیون و ۴۶ هزار مسافر را در قالب بیش از ۱۵۵هزار و ۵۰۰ سفر جابه جا کرده است.

تیمورزاده گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۵۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت، تعداد ۲ هزار و ۲۱۵ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار توسط ناوگان باری استان انجام و ۳۵ هزار و ۹۰۰ برچسب معاینه فنی برای وسایل نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.

تیمورزاده اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و تعداد ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی هم اکنون تعداد ۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز با ۶ خط کنترل در آذربایجان شرقی فعال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.