انتقاد محرم محمدزاده از کم لطفی برخی ها؛ وقتی شنیدند اعضای شورا قصد بازدید از اتوبان ولایت را دارند راههای دسترسی را مسدود کردند!

محمدحسن اسوتچی در یک نطق آتشین: ظاهراً برخی ها از آه فرزندان کارگران نمی ترسند!

گزارش “عصرآزادی” از جلسه شماره ۱۹۸ شورای شهر تبریز؛

?گزارش از: شهرام صادق زاده

یکصد و نود و هشتمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز به صورت علنی، به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و قائم مقام شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت آغاز گردید.

در این جلسه میرمعصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه تراکتور به همراه ایوب ذوالفقاری سرپرست تیم و اکبر ایمانی به نمایندگی از طرف بازیکنان تیم پرشورها حضور یافته و از تلاش های مسئولان باشگاه تقدیر به عمل آمد.

در این رابطه، مدیرعامل باشگاه تراکتور نیز پیراهن تیم قهرمان جام حذفی را به رئیس و اعضای شورای شهر تقدیم نمود.

همچنین طبق قانون که شوراهای شهر می توانند یک ماه از سال را در تعطیلات تابستانی سپری نمایند مقرر گردید با توجه به تعطیلات دو هفته ای روزهای ابتدایی فصل گرما، این بار نیز دو هفته پایانی شهریور ماه را در تعطیلی به سر خواهند برد.

▪️قهرمانی تراکتور در جام حذفی دل علاقه مندان را شاد کرد

رئیس شورای شهر تبریز درگذشت دکتر مسعود پورفرهاد اساتید آناتومی دانشگاه تبریز، اسد گلزاری از پیشکسوتان ورزشی و دکتر رهبر شهید مدافع سلامت بیمارستان مراغه را تسلیت گفت.

شهرام دبیری همچنین از مردم آذربایجان به خاطر حضور پرشور در عاشورا و تاسوعای حسینی در عین رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر نمود.

وی افزود: بسیار خرسندیم که تیم تراکتور توانست در جام حذفی خوش درخشیده و با کسب مقام قهرمانی، دل علاقه مندان را شاد کند.

▪️درباره استعفای الهامی موردی به باشگاه وصول نشده است

مدیرعامل باشگاه تراکتور در حاشیه حضور در جلسه علنی شورای شهر تبریز و درباره حرف و حدیث های مربوط به شایعه استعفای ساکت الهامی – سرمربی تیم تراکتور – اظهار بی اطلاعی کرد.

وقتی خبرنگاران حاضر در شورا از میرمعصوم سهرابی درباره عدم همراهی ساکت الهامی برای حضور در تالار شورا سوال کردند گفت: در خصوص قضیه استعفا، تا به حال موردی در باشگاه مطرح نشده است کمااینکه این موارد تنها در فضای مجازی عنوان شده است.

او همچنین از تمدید قرارداد الهامی برای حضور در ادامه رقابت های فوتبال لیگ برتر خبر داد.

▪️شهرداری اقساط وام را پرداخت می کند بدون اینکه تنها یک ماشین دریافت کرده باشد!

گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

فرج محمد قلی زاده در این خصوص گفت: حسابرسی ها نشان دهنده ضعف هاست و اگر هدفی برای اصلاح وجود داشته باشد می‌توان ضعف های گذشته را اصلاح کرد.

وی افزود: هیچ خریداری قبل از تحویل بخشی از قرارداد، پول قرارداد را پرداخت نمی‌کند اما شهرداری در سال ۹۳ اقدام به خرید ماشین‌آلات کرده و پول آن را کامل پرداخت کرده است بدون اینکه کوچک ترین بخشی از قرارداد را دریافت نماید و لذا ۶ سال است شهرداری اقساط پولی که وام برداشته و اقدام به عقد قرار داد کرده است را پرداخت می‌کند بدون اینکه تنها یک ماشین دریافت کرده باشد.

قلیزاده با اشاره به اینکه باید با افراد خاطی و حسابداران برخورد شود اظهار داشت: امروز سازمان پسماند یک سازمان ورشکسته است که طبق قانون مالیات به آنها تعلق نمی‌گیرد اما این سازمان مالیات های کلان پرداخت می‌کند که دلیل آن عدم ‌توجه کافی است‌.

▪️بودجه واقعی سازمان مدیریت پسماند ۳۰ میلیارد تومان است

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه موضوع خرید برف‌روب و نمک‌پاش را پیگیری می کنیم اظهار داشت: بودجه واقعی سازمان مدیریت پسماند ۳۰ میلیارد تومان است.

علیرضا اصغری تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستم الکترونیکی، کلیه خرید‌های سازمان اعم از ماشین‌آلات، بنزین و غیره به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

گزارش حسابرسی سازمان پسماند در سال ۹۷ به صورت مشروط به همراه موارد اصلاحی اعلامی از طرف اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

▪️وقتی شنیدند اعضای شورا برای بازدید می‌آیند راههای دسترسی را مسدود کردند!

محرم محمدزاده در تذکر میان دستور خود با بیان اینکه هزینه هر ثانیه شورای شهر از بهای طلا گران تر  می شود گفت: متاسفانه لایحه ها در وقت خود بررسی نمی شوند!

وی با اشاره به اینکه تراکم فروشی در تبریز ممنوع شده اما از شهروندان مبالغ علی الحساب دریافت می‌کنند ادامه داد: بسیاری از افراد با رانت و کار‌های فسادزا جرایم را به حداقل می‌رسانند.

محمد زاده افزود: خواستیم اتوبوسی برای انتقال کارگران از میدان آذربایجان به میدان بسیج ارائه خدمات دهد اما با دلایل مختلف طفره رفتند و امروز اغلب درآمد کارگران برای پول رفت آمد هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: ساخت و ساز های غیرمجاز در نقاط مختلف شهر درحال فعالیت بوده و متاسفانه با مجوز ۳ طبقه، ساختمان ۸ طبقه احداث می‌شود!

عضو شورای شهر تبریز با بیان این نکته که مسیر تردد شهرک اندیشه از سمت وادی رحمت بسیار پر ترافیک است گفت: اگر این مشکل در مناطق مرفه بود بازهم وضعیت اینگونه بود؟ در مناطق کم برخوردار چندین سال است نیاز به آسفالت است اما ترتیب اثر نمی دهند در حالی که در مناطق مرفه، در عرض نصف روز آسفالت ریخته می‌شود.

محمدزاده در پایان تاکید کرد: اعضای کمیسیون عمران برای بازدید از عملیات اجرای اتوبان ولایت در این منطقه حضور داشت اما برخی ها وقتی شنیدند اعضای شورا برای بازدید می‌آیند راههای دسترسی را با ماشین های مختلف عمرانی مسدود کرده بودند!

▪️صدا و سیما می تواند با بودجه دولتی خود سریال جلال ۲ را نیز تولید کند

فرج محمد قلیزاده با اشاره به مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در تهیه و تولید سریال جلال 2 جهت تأمین قسمتی از هزینه های آن خطاب به دبیری گفت: رانت ریاست شما باعث شده است که ما نتوانیم نظر مخالف خود را مطرح کنیم، هیچ ارگانی از اهالی هنر و تئاتر حمایت نکرده است.

وی افزود‌: صدا و سیما می تواند با بودجه دولتی جلال ۲ را تولید کند، همان طور که در سریال جلال یک نیز بدون کمک شهرداری به ساخت آن پرداخت.

قلیزاده اضافه کرد: پیشنهاد می کنم این مقدار پول در قالب خدمات به اهالی تئاتر و هنر استان اختصاص پیدا کند.

لذا لایحه شهرداري تـبریز مبنی بر پرداخـت مبلغ دو میلیارد تومان به منظور مشارکت شهرداري تبریز با صدا و سیماي استان در تهیه و تولید سریال جلال ۲ جهت تأمین قسمتی از هزینه های آن بصورت غیر نقدي و در قالب پادار نمودن اعتبار آن در متمم بودجه مصوب سال جاری سازمان فرهنگی شهرداری تبریز پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای شورا رسید.

▪️انگار برخی ها از آه فرزندان کارگران نمی ترسند!

محمدحسن اسوتچی عضو ادوار شورای شهر تبریز نیز در نطقی جالب توجه و آتشین از عدم پرداخت حقوق ۴۰۰ نفر از کارگران عینالی، منطقه هفت، نصرگستر و منطقه شش سخن به میان آورد و گفت: آقایان دبیری و اسحقی! طبق دستور شهردار، ابتدا باید حقوق کارگران و بعد حقوق مدیران پرداخت شود.

وی با تُن صدای بلند خود ادامه داد: اما دو ماه است که دقیقا بالعکس این کار انجام شده و هنوز حقوق کارگران پرداخت نشده است.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه آیا از آه فرزندان کارگران نمی ترسید افزود: من روی صندلی مرحوم اشرف‌نیا – عضو فقید شورا – نشسته ام که با آن همه سابقه و بزرگی از دنیا رفتند، من مثل اعضای شورا نمی‌توانم جانبازی و پدر شهیدم را شفیع کنم لذا باید جوابگوی خدا باشم!

اسوتچی تاکید کرد: همانطور که گفته بودم در آینده نزدیک مانع برگزاری جلسات شورا خواهم شد مگر اینکه تفاوت فاحشی در اصلاح امور پرداخت حق و حقوق کارگران احساس نمایم.

   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.