رئیس جشنواره شهریاران آذربایجان خبر داد؛ میزبانی از نخبگان جوان در کنار پیشکسوتان حوزه های هنری، علمی، فعالین اجتماعی و محیط زیست

روز ۲۷ شهریور در موزه قاجار رقم می خورد؛ معرفی شهریاران گمنام آذربایجان همزمان با سالروز درگذشت استاد شهریار

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: همایش “شهریاران آذربایجان” به منظور تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان جوان حوزه های مختلف تحت عنوان “انتخاب شهریاران آذربایجان” در سالروز درگذشت استاد شهریار در تبریز برگزار خواهد شد.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره “شهریاران آذربایجان” در جمع خبرنگاران گفت: این مراسم باشکوه با رعایت پروتکل های بهداشتی در چهار بخش هنر، علمی، فعالین اجتماعی و محیط زیست و با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل محوطه باز موزه قاجار تبریز برگزار خواهد شد.
هادی نهایی از تجلیل ۲۵ نفر از پیشکسوتان و نخبگان جوان به پاس فعالیت های آنها سخن به میان آورد و ادامه داد: این جشنواره می‌تواند انگیزه‌ای برای جوانانی باشد که در تخصص خود فعالیت نموده و جایی برای ارائه آنها به مردم وجود ندارد.
وی کشف استعدادها و حمایت از آنها در سنوات آتی را در دستور کار این همایش دانست و افزود: جشنواره در سال های آینده صرفاً جهت معرفی شخصیت‌ها و چهره‌های جوان آذربایجان خواهد بود و تجلیل از پیشکسوتان تنها به اولین دوره آن اختصاص دارد.
نهایی همچنین با ذکر این نکته که جشنواره شهریاران آذربایجان به صورت سالانه در سطح ملی و حتی بین المللی انجام خواهد شد اضافه کرد: برگزاری جشنواره به مثابه صله ارحام و تجلیل از خدمات پیشکسوتان و نخبگان جوان صورت می گیرد که در واقع، نعمت های اجتماعی ما محسوب می گردند.
وی تاکید کرد: علاوه بر پیشکسوتان آذربایجان که به دلیل ویروس کرونا از مقابل چشمان مردم دور مانده اند جوانان نخبه نیز از این امر مستثنی نبوده و باید در جایگاه خود قرار گیرند زیرا آنها نیز در حوزه‌های مختلف خوش درخشیده و به دلیل مشکلات روزمره در انزوا قرار گرفته اند.
گفتنی است به گفته نهایی، جشنواره “شهریاران آذربایجان” همزمان با سالروز درگذشت استاد شهریار با تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان جوان آذربایجان روز پنجشنبه جاری در محوطه فضای باز موزه قاجار برگزار خواهد گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.