تاکید حجت الاسلام آل هاشم بر خلق رویداد گردشگری اسلامی در آذربایجان

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز سه‌شنبه در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ضرورت انجام اقداماتی برای جذب گردشگر از کل کشور به تبریز و خلق رویداد گردشگری اسلامی با محوریت بناهای تاریخی، مساجد، مشاهیر تاریخی استان و جنگل های ارسباران تاکید کرد.
حجت الاسلام آل هاشم  نسبت به تبدیل توریسم در بعضی از نقاط استان به ویژه روستاها به ضد فرهنگ علیرغم اینکه  آذربایجان قطب کشاورزی کشور است اظهار تاسف نمود.
امام جمعه تبریز حمایت ویژه از رویدادهای استارتاپی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مانند اربعین را موضوع مهمی برشمرد و گفت: راه اندازی مرکز فعالیت‌های نرم و فرهنگی در شمالغرب و در تبریز و ایجاد مرکز شتاب ده فرهنگی و قرآنی در تبریز مانند مرکز شفق در تهران از انتطاراتی است که از سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور به تبریز داریم.

حجت الاسلام آل هاشم  وجود استاندار تبریز را به دلیل تعلق ایشان به دانشگاه را یکی از امتیازات دانشگاه‌های ما و علت اصلی پیشرفت‌های علمی و فناوری در شرکت‌های دانش بنیان دانست  که موجب می شود مشکلات این حوزه را از نزدیک لمس کرده‌ و می‌دانند و اشرافیت کاملی بر موضوع دارند که این برای دانشگاه‌های استان یک امتیاز است.

وی با اشاره به تلاش ها در پارک علم و فناوری بر توجه ویژه از فعالان این پارک علمی و همچنین جوانان نخبه تاکید کرد و درباره اینکه یکی از جوانانی که روکش تولید کرده بود، برای فروش محصول خود به ناچار از مارک ترکیه استفاده می کند اظهار تاسف نمود.

وی با اشاره به اینکه نباید تسهیلات و امکانات تنها به مرکز استان اختصاص داده شود، گفت: در بعضی از شهرها مانند مرند و میانه که فرمانداری ویژه دارند، فعالیت‌های علمی خوبی انجام می‌شود که نیازمند توجه هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ایجاد پاتوق فرهنگی برای جوانان حزب‌اللهی و نخبه انقلابی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و فناوری های نرم ، متذکر شد: رویدادهای مسجد محور باید مورد توجه قرار گیرد و همانند مسجد امام صادق(ع) تهران، در تبریز نیز باید شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های خود را با محوریت مسجد انجام دهند.

وی، راه اندازی مدرسه اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از مسائل مهم در بحث اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: در این مدارس می‌توان کودکان را از دوران ابتدایی با مفاهیم انقلاب اسلامی آشنا کرد که می‌توان از ظرفیت بازار، مساجد و حوزه‌های علمیه و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.