کمبود پایگاه اورژانس در آذربایجان شرقی/ ۱۰ تا ۱۵ درصد تماس‌های روزانه با اورژانس مزاحمت‌های تلفنی است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز  عصر امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز با اعلام اینکه  ۲۸ پایگاه اورژانس در تبریز وجود دارد اظهار داشت: باید تا پایان برنامه پنج ساله ششم این تعداد به ۴۵ پایگاه برسد.

وی افزود: با افتتاح  چند پایگاه در حال احداث و بهره برداری در شهر تبریز  تا پایان سال جاری، تعداد پایگاه‌های اورژانس تبریز به ۳۱ مورد می‌رسد.

رحمانی با بیان مشکل کمبود نیرو در پایگاه‌های اورژانس استان خاطرنشان کرد تلاش می‌کنیم خللی در روند خدمت رسانی پیش نیاید اگر چه  این مشکل کشوری بوده و دیگر استان‌ها نیز با کمبود نیروی اورژانس مواجه هستند.

وی با اشاره به افزایش ماموریت های اورژانس از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اعزام  کارشناسان اورژانس از اسفند ماه سال گذشته تا به امروز برای سه هزار و ۱۲ مأموریت کرونایی  اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۷۶۴ مورد در شهر تبریز انجام شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی تبریز با اشاره به اینکه چهار پایگاه موتوری و یک اتوبوس آمبولانس در تبریز فعال است، ادامه داد: دو اورژانس هوایی نیز در تبریز و میانه مستقر است.

وی به موضوع فرهنگ سازی در تماس با اورژانس نیز اشاره داشت و گفت: تا اسفند سال گذشته به طور میانگین ۹۰۰ تماس روزانه در تبریز و در شهرستان‌ها نزدیک ۳۰۰ مورد تماس با اورژانس داشتیم که بعداز کرونا این آمار به ۳۲۰۰ تماس رسید. متأسفانه از این بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تماس‌های روزانه مزاحمت‌های تلفنی است.

رحمانی با اشاره به اینکه مأموریت‌های تصادفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است، ابراز داشت: از ابتدای سال تا ۲۵ شهریور ماه جاری ۹ هزار و ۷۷۰ مورد مأموریت انجام شده است. کارشناسان اورژانس در سال جاری به بیش از ۵۲ هزار مأموریت اعزام شده‌اند.

وی همچنین گفت: تعداد فوتی‌های تصادف در سال جاری با ۱۷۱ مورد، افزایش ۷ درصدی داشته و فوتی‌های غیر تصادفی با یک هزار و ۶۸۷ مورد ۱۶ درصد افزایش داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.