عدم وجود صندوق پژوهش و فناوری یکی از نقایص بزرگ آذربایجان شرقی است

انتقاد معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نحوه حمایت جوانان نوآور در آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین / شهرام صادق زاده:

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر خود به تبریز از مراکز رشد دانشگاه ها، نوآوری واحدهای تولیدی و نمایشگاه محصولات فناورانه، در جریان فعالیت شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

سورنا ستاری در پایان سفر خود به تبریز در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید شرکت کرد و با انتقاد از عدم حمایت مسئولان داخل استان از جوانان نوآور و نخبه، تعجب خود از شرایط موجود استان را بر زبان جاری کرد.

او در این نشست که استاندار آذربایجان شرقی، مدیران کل دستگاه های اجرایی، کارشناسان و نخبگان استان نیز حضور داشتند به نکات قابل توجهی اشاره کرد که نشان از عدم حمایت مسئولان آذربایجان شرقی از جوانان دارد!

وی با اشاره به اینکه زمان توسعه سخت افزاری و نرم افزاری به سر آمده است گفت: اکنون توسعه، در فرهنگ است، یعنی اینگونه مفاهیم باید از طریق داخل استان حل شوند وگرنه نباید همانند غول چراغ جادویی انتظار دگرگونی داشت!

ستاری با ذکر این نکته که حل مشکلات از طریق دانش عملی می شود که باید در دانشگاه ها نهادینه گردد ادامه داد: جوانان با فارغ التحصیلی خود به دنبال راه اندازی شغل خواهند شد وگرنه پشت میزی معنی ندارد!

وی افزود: وقتی از معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان صحبت می شود باید در داخل استان رعایت شده و دلسوزی های مسئولان مربوطه عملی گردد زیرا همه آحاد مردم هر استان باید محیطی را مهیا سازند تا جوانان آتیه دار بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

ستاری با اشاره به اینکه وظیفه دولت، ایجاد محیط کسب و کار است خطاب به مسئولان آذربایجان شرقی اضافه کرد: اما در واقع زیست بوم آن دست شماست که بتوانند شرایط را برای کار جوانان مهیا سازند، به طوری که باید به جوانان میدان داده شود تا با اعتماد به نفس کامل در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پارک های علم و فناوری را یکی از شالوده های توسعه استانها قلمداد کرد و گفت: اما متاسفانه پارک علم و فناوری با تمام امکانات آن شایسته آذربایحان شرقی نیست، کمااینکه شهرستان های دیگر استان نیز باید صاحب مراکز رشد و فناوری شوند.

ستاری در پایان اظهارات خود از نبود صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان شرقی انتقاد کرد و افزود: عدم راه اندازی این صندوق، یکی از بزرگترین ایرادات و نقایص آذربایجان شرقی است زیرا فرهنگ کارآفرینی باید مهم شمرده شود تا آینده جوانان تضمین گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.