واکنش های مسئولین ارشد تبریز به فوت نوجوان ۱۱ ساله بر اثر سقوط به کانال پروژه شهرداری

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سه شنبه شب کودکی ۱۱ ساله، به داخل کانالی که توسط شهرداری تبریز جهت اجرای پروژه ایجاد شده است، سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه با صدور پیامی خواستار بررسی ابعاد دقیق حادثه تلخ خیابان طالقانی و برخورد جدی با مقصران آن شد.

در پیام  حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم آمده است: حادثه تلخ خیابان طالقانی و غم از دست دادن نوجوان تبریزی،  قلب هایمان را جریحه دار و غرق در غم و اندوه کرد.ضمن ابراز همدری و عرض تسلیت به خانواده محترم و داغدار این فرزند عزیزمان؛ از مسوولان دستگاه قضاء می خواهم با بررسی ابعاد دقیق حادثه، افراد مقصر در این موضوع را شناسایی کرده و با هرگونه سهل انگاری صورت گرفته برخورد جدی داشته باشند.  به طور یقین بی توجهی به نکات ایمنی و حفاظتی از سوی متولیان و دستگاه های ذیربط در این حادثه غیر قابل گذشت و چشم پوشی است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در واکنش به حادثه دیروز خیابان طالقانی تبریز و فوت نوجوان تبریزی به خبرنگاران گفت: حادثه خیابان طالقانی با جدیت پیگیری می‌شود و به نیروی انتظامی دستور حضور در محل و بررسی دقیق علت حادثه داده شد تا وضعیت کانال از حیث رعایت نکات ایمنی و حفاظتی مستندسازی شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن دلجویی و ابراز همدردی با خانواده کودک فوت شده،  با حضور در صحنه حادثه شهردار منطقه را مکلف کرد اطراف کانال را ایمن سازی و فنس کشی کرده و پروژه را سریعا تمام کند و به خبرنگاران گفت: با مسببین فوت کودک ١١ ساله، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: همه پروژه های عمرانی که در سطح کلانشهر تبریز اجرا می شود باید اصول ایمنی و مراقبت را مورد توجه قرار داده و به صورت کامل رعایت کنند و در صورت بروز هر حادثه ای، مسئول مربوطه باید پاسخگوی سهل انگاری خود باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی و همچنین روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تبریز، با وجود تماس با این دو مرکز برای امداد رسانی، کودک توسط افراد حاضر در محل و قبل از رسیدن نیروهای امدادی از کانال بیرون کشیده و سپس به بیمارستان منتقل شده بود اما به دلیل شدت جراحات وارده این کودک جان خود را از دست داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.