اعلام شرایط برگزاری عمره مفرده در دوران کرونا

به گزارش  عصر آزادی آنلاین، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد: وزیر حج و زیارت عربستان سعودی شرایط برگزاری مناسک عمره را تا یک سال دیگر اعلام کرد.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به زودی نرم افزاری رایانه ای ارایه می کند که درخواست انجام و امکان رزرو زمان ادای عمره از طریق آن ممکن خواهد بود.

محمد بن طاهر بنتن وزیر حج عربستان گفت که این وزارت خانه به زودی از طریق اینترنت برنامه ای را ارایه خواهد کرد که به شهروندان و افراد مقیم این کشور این اجازه را خواهد داد که درخواست ادای عمره و امکان رزرو زمان ادای مناسک و استفاده از خدمات جانبی خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه نرم افزار مربوطه تا هفته آینده در دسترس قرار می گیرد، افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی گرفته شده است .

خبرگزاری دولتی عربستان (واس) امروز (چهارشنبه) هم به نقل از عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس رییس امور مسجد الحرام و مسجد نبوی (ص) گزارش داد که امکان حضور عمره گزاران در مسجد الحرام و همچنین زیارت روضه شریفه در مسجد النبی(ص) به صورت تدریجی فراهم شده است .

وی افزود : حضور تدریجی عمره گزاران در مسجدالحرام و مسجد النبی (ص) در راستای تدابیر پیشگیرانه برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است .

دولت عربستان حج تمتع امسال را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بدون حضور زایران خارجی برگزار کرد و تنها حدود ۱۰ هزار نفر از اتباع و افراد مقیم این کشور موفق به ادای حج تمتع شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.