برای توسعه پایانه سوم فرودگاه تبریز ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایانه سوم فرودگاه بین المللی تبریز آماده بهره برداری است، گفت: پایانه سوم فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با صرف ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۸۵۰ مترمربع توسعه یافت.

رامین آذری، افزود: در اجرای این پروژه اقداماتی مانند تهیه و اجرای سقف کاذب زیپ تک به وسعت ۹۵۰ مترمربع، تهیه و نصب سازه فضا کار به وسعت ۸۵۰ مترمربع و اتمام اسکلت کل پروژه به وزن حدود ۲۶۰ تن انجام شده است.

 مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تهیه و نصب سرامیک کف به وسعت یک هزار مترمربع، اجرای نمای کامپوزیت پروژه به وسعت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و اجرای نمای داخلی بصورت خشکه چینی به وسعت ۱۸۰ مترمربع و تهیه و نصب تسمه نقالی پالتی و خطی از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.

آذری، با بیان اینکه بهسازی و خط کشی اپرون شرقی فرودگاه تبریز نیز انجام شده است، ادامه داد: این اقدام در راستای استاندارد سازی سطوح پروازی، بالابردن ضریب ایمنی پروازها و موقعیت پارک هواپیماها، مسیرهای خزش و مسیرهای پارک پوزیشن های هواپیماها انجام شده است.

وی یادآوری کرد: بهسازی اپرون بتنی شرقی به مساحت حدود ۳۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با استفاده از حدود ۱.۵ تن رنگ سفید و زرد از نوع ترافیکی رنگ آمیزی شده است.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.