کدام شهرستان های آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند؟

به گزارش  عصر آزادی آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان‌های استان از نظر شیوع این بیماری، گفت: تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر محمدحسین صومی پنجشنبه شب در گفت و گوی خبری اعلام کرد: یکهزار نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ بیمار جدید شناسایی شده و در این مدت ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

وی عدم رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی را علت وضعیت قرمز استان عنوان کرد.

صومی با انتقاد از دورهمی ها و برگزاری مراسم ترحیم گفت: عامل افزایش مرگ و ابتلا به کرونا در استان کسانی هستند که پروتکل ها را رعایت نمی کنند .

وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی مردم در هفته های آتی وضعیت استان بهتر شود.

پویش ماسک کویید در تبریز راه اندازی شد 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از راه اندازی پویش ” ماسک کویید ” در تبریز خبرداد و گفت: این پویش به منظور اطلاع رسانی در زمینه کرونا راه اندازی شده است.

دکتر عباسعلی درستی اظهار کرد: در این طرح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز شرکت دارند و با استقرار در مناطق مختلف شهر آگاهی لازم را در جهت کنترل ویروس کویید 19 به شهروندان ارائه می دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم امروز گفت: تاکنون ۴۳۶ هزار و ۳۱۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۱۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.