با دستور سردار حسینقلی زاده؛ ایستگاه شماره ۲۲ آتش نشانی تبریز آغاز به کار کرد

شهرام صادق زاده/ عصر آزادی آنلاین
یکصد و نود و نهمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با حضور برخی از اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.
این جلسه به دلیل اپیدمی خطرناک کووید – ۱۹ و شرایط خاص تبریز زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید و در آن تاکید گردید که تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری و مجازی تشکیل خواهد شد.
همچنین با دستور سردار حسینقلی زاده، ایستگاه شماره ۲۲ آتش نشانی تبریز آغاز به کار کرد که به گفته زبردست – مدیرعامل سازمان آتش نشانی – نیروهای جدیدالاستخدام در آن به فعالیت می پردازند.

▪️عراق فکر می کرد ایران کشوری ضعیف است!

رئیس شورای شهر تبریز گفت: اپیدمی کرونا باعث شده تا اعضای شورا پیشنهاد دهند که از هفته آینده، جلسات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شود.
شهرام دبیری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، عراق فکر می کرد ایران کشوری ضعیف است افزود: اما مردم ایران نشان دادند که با وحدت خود و هدایت رهبر کبیر انقلاب می توانند تمامیت ارضی را حفظ نمایند.
وی ادامه داد: روحیه ایثار و شهادت طلبی به همراه پشتیبانی و حضور مردم در جنگ تحمیلی نشان داد که ما با وحدت به پیروزی می رسیم.
دبیری با تبریک روز آتش نشان نیز تاکید کرد: آتش نشانان همواره نشان داده اند که در کنار مردم بوده و در مسیر امنیت شهروندان گام بر می دارند.

▪️دوران دفاع مقدس یک افتخار کم نظیر جهانی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: دوران دفاع مقدس واقعاً یک افتخار کم نظیر در دنیاست که یک کشور توانسته به تنهایی در مقابل ابرقدرتها از خود دفاع کرده و موجب سربلندی مردم باشد.
سردار اصغر عباسقلیزاده درمراسم تجلیل از چهلمین سالگرد دفاع مقدس در صحن علنی شورا ادامه داد: امیدواریم ‌ما نیز بتوانیم‌ در سایه هدایت های رهبر انقلاب ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل  باشیم.
وی افزود: امروز در دنیای پر آشوب، کشور سربلند ایران ساحل امنی است که در دنیا جزو کشورهای امن به شمار می رود.
مدیرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاِی دفاع مقدس استان اضافه کرد: اگر یک کشور به تنهایی توانست در مقابل دو ابر قدرت شرق و غرب با صدام بجنگد در سایه آموزه‌های عاشورا و هدایت های امام راحل و رزمندگان و خانواده شهداست که امیدواریم امروز نیز بتوانیم به تمامی مشکلات موجود کشور غلبه کنیم .
وی تاکید کرد: پارک موزه دفاع مقدس از سال دهه ۷۰ کلنگ زده شده اما متاسفانه هنوز در سال ۹۹ به اتمام‌ نرسیده است لذا اتمام این موزه هم در زمینه گردشگری و هم برای معرفی فرهنگ دفاع مقدس مهم‌ خواهد بود.
رییس شورای شهر تبریز نیز با تاکید بر تسریع اتمام موزه دفاع مقدس گفت: این موزه از مجموعه های مطرح در حوزه دفاع مقدس است که امیدواریم با حل مشکلات بودجه‌ای در آینده نزدیک به اتمام برسد.

▪️اعضای رزمنده و جانباز شورا به ارج گذاری به جوانان تاکید کردند!

محمدباقر بهشتی با اشاره به اینکه زمانی در جنگ پیروز شدیم که به جوانان اعتماد کردیم گفت: اگر می‌خواهیم امروز در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم باید از تجربیات دفاع مقدس استفاده کرده و به جوانان اعتماد نماییم.
علی آجودان‌زاده نیز با اشاره به اینکه پدر مرحومم در سال ۶۲ از شرکت پیمانکاری با مبلغ ۶۰ هزار تومان تسویه کرد تا به جبهه برود گفت: آن زمان مبلغ خرید یک خانه در تبریز ۲۸ هزار تومان بود و اینکه برخی می‌گویند که رزمندگان وضع مالی خوبی نداشتند و به جنگ می‌رفتند، دروغ است!
وی افزود: تا اسفند ۶۳ و شهادت پدرم به آن پول ها دست نزدیم و حتی برای عمل برادرم از آن پول ها استفاده نکردیم و مادرم تمام آن پول را به جبهه‌ها فرستاد.
شکور اکبرنژاد نیز گفت: اگر معتقد هستیم مردم ما ارزشمند هستند باید بدانیم شان مردم ما این نیست که فرزندان تحصیل کرده آنها بیکار باشند!
این جانباز جنگ تحمیلی افزود: کسانی که کشور را اداره می‌کنند باید بدانند این کشور با خون شهدا و جانبازان کشور به دست آمده است لذا در زمان جنگ تحمیلی هم، جوانان وطن توانستند ناممکن ها را ممکن نمایند!
فرج قلیزاده دیگر عضو رزمنده شورای شهر تبریز نیز گفت: در مقابل کسانی که سر دادند تا ما سربلند باشیم تعظیم می کنیم و قدردان زحمات آنها هستیم.

شایان ذکر است در پایان جلسه شماره ۱۹۹ شورای شهر، از خدمات پیشکسوتان، رزمندگان و جانبازان دوران جنگ تحمیلی استان و نیز آتش نشانان نمونه تبریزی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.