برای کنترل بازار ارز، بانک مرکزی بازار ارز را بازارگردانی کند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر فراکسیون راهبردی مجلس درباره ارز اظهار کرد: برای کنترل بازار ارز، بانک مرکزی بازار ارز را نیز مانند بورس، بازارگردانی کند.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی گفت: تصمیم فراکسیون بر این پیشنهاد بود که بانک مرکزی، بازار متشکل ارزی و ارز آنی و فردایی را راه اندازد و مانند بورس بازارگردانی کند.
وی همچنین در خصوص مصوبات جلسه فراکسیون راهبردی مجلس گفت: راهکارها و شیوه‌های نوین تبادل ارزی در جهان به منظور مقابله با تحریم‌های بانکی نیز در این جلسه بررسی شد.

وی ادامه داد:  روش‌های بهینه‌سازی شیوه‌های پرداخت در سیستم‌های بانکی که می‌تواند نقش موثری در مدیریت نابسامانی ارزی ایفا کند، مورد تاکید فراکسیون است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی همچنین گفت: بررسی مسئله استفاده از «رمز ارزها» به عنوان یکی از شیوه های جدید در دنیا به عنوان درخواست فعالان اقتصادی و بانکی پیشنهاد شد تا نمایندگان در اسرع وقت نسبت به تدوین قوانین رمز ارز اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: در نشست فراکسیون راهبردی همچنین موضوع بازارهای غیررسمی که توسط عده ای در خارج از کشور با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور راه افتاده و سبب دامن زدن به نوسانات ارزی می‌شود، بررسی شد.

حجت الاسلام تاج الدینی اظهار کرد: در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس مقرر شد تا نمایندگان مجلس با احصاء نظرات کارشناسان، طرح ها و پیشنهادات خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

جلسه فراکسیون راهبردی مجلس دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با دستور جلسه بررسی نوسانات و مشکلات ارزی و موضوع رمز ارزها با حضور ۴۰ نفر از نمایندگان، سرپرست بانک رفاه و جمعی از کارشناسان بانکی تشکیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.