۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز اجرا شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر مخابرات آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی تاکنون بیش از ۶۰۰ کیلومتر کانال فیبرنوری توسط این شرکت در خیابان‌های اصلی و فرعی کلانشهر تبریز اجرا شده است.

یوسف شکوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مقدار فیبر نوری در راستای ایجاد امکانات فنی برای ارایه سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی با کیفیت بالا و همچنین تامین نیازهای ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه و ثابت (شرکت‌های FCP) و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند در تبریز اجرا شده است.

وی توضیح داد: پارسال حدود ۱۰۰ کیلومتر و در شش ماهه اول سال جاری نیز ۴۰ کیلومتر به شبکه فیبرنوری شهر تبریز اضافه شده است.

وی با بیان این‌که توسعه و گسترش فیبرنوری یکی از شاخص‌های مهم توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات در آذربایجان شرقی است، اضافه کرد: به همین منظور توسعه شبکه فیبرنوری یکی از اولویت‌های مخابرات استان است.

مدیر مخابرات آذربایجان شرقی گفت: با هدف فراهم کردن امکان دسترسی عمومی به شبکه فیبر نوری و بهره مندی شهروندان از سرویس‌های اینترنتی پرسرعت، عملیات اجرایی اجرای فیبر نوری برای واحدهای مسکونی، موسوم به «اف.تی.تی.اچ» منازل) از سال‌های گذشته آغاز شده، به‌طوری که هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار مشترک تحت پوشش امکان واگذاری این سرویس قراردارد و خدمات آن با نام تجاری «تانوما» به مشتریان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سرویس، افزود: این سرویس قابلیت واگذاری اینترنت با پهنای باند بالای ۵۰ مگابیت برثانیه تا یک گیگابیت برثانیه را دارد و متناسب با نیازهای مشتریان خانگی و تجاری قابل واگذاری است.

شکوری گفت: هم اکنون حدوداً ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری از این سرویس استفاده می‌کنند، ضمن اینکه ارتباط حدود ۴۰۰ دستگاه اداری و تولیدی با اتصال مستقیم به شبکه فیبرنوری تامین می‌شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.