بلیط الکترونیک,فصلی نو در حمل و نقل اتوبوس‌های تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرعامل شرکت شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت:اولین دستگاه شارژ خودکار کارت بلیت با استفاده از کارت بانکی مسافر در پایانه آبرسان نصب و راه اندازی شد.

ایمان غنی زاده روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری در خصوص مزایای این دستگاه گفت: با توجه به گسترش استفاده از پرداخت های الکترونیک حتی برای مبالغ خرد و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کاهش استفاده از پول نقد برای شارژ کارت بلیت در کیوسک های شارژ و لزوم توجه به سلامتی ورفاه شهروندان، شارژ کارت بلیت با استفاده از کارت بانکی و توسط خود مسافر در این دستگاه ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تاکید کرد: در صورت استقبال شهروندان عزیز به تدریج در ایستگاه های مسیر تندرو و پایانه های هسته مرکزی شهر شاهد نصب و راه اندازی دستگاه های شارژ کارت بلیت با استفاده از کارت بانکی مسافر خواهیم بود.

غنی زاده، رویکرد شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه را در زمان کنونی، هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز (BMS) عنوان کرد و افزود: هم اکنون تمامی پایانه های سطح شهر و مسیر تندرو با استفاده از دوربین های نظارت تصویری کنترل شده و ناوگان اتوبوسرانی نیز مجهز به مکان یاب و سیستم هوشمند مدیریت ناوگان می باشند.

وی ادامه داد: به تدریج در ایستگاه های پرتردد شاهد نصب تابلوهای نشانگر زمان رسیدن اتوبوس هستیم، ضمن اینکه اپلیکیشن موبایلی نیز جهت شارژ کارت بلیت و مدیریت سفر شهروندان جهت آگاهی از زمان رسیدن اتوبوس و مدیریت سفر، در مرحله نهایی شدن است که با این اقدامات گامی اساسی در رفاه شهروندان و کاهش اتلاف وقت و هزینه برداشته خواهد شد.

شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که تا قبل از شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، روزانه نیزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را جابجا می کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.