رونمایی معاون وزیر علوم از دو طرح فناورانه در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از دو طرح فناورانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی کرد.

تلسکوپ هشت اینچی بازتابیده با ۲۰۳ میلیمتر قطر ورودی نور و فاصله کانونی یک هزار میلیمتر خطای اپتیکی بسیار کمی در مقایسه با نمونه های دیگر تولید داخل دارد که به گفته سازنده تلسکوپ، علت آن نبود هیچگونه موج و انحراف روی آئینه های آن است.

پارک علم و فناوری مجازی هم برای افزایش تعامل شرکت ها به صورت نوین و ارائه محصولات دانش بنیان و فناور شرکت ها، به صورت سه بعدی در محیطی ۳۶۰ درجه طراحی شده و امکان مشاهده تمام شرکت های مستقر در پارک و محصولات آنها، برگزاری جلسات تصویری در داخل غرفه شرکتها، خدمات بازاریابی و مشاوره حقوقی به شرکت ها را بدون مراجعه حضوری فراهم کرده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از محصولات فناورانه تولید شده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی سیاست این وزارتخانه را توسعه واحدهای فناور عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا باید ساختارها و بسترها برای استقرار این واحدها توسعه یابد.

غلامحسین رحیمی افزود: مهمترین این بسترها برای استقرار کسب و کارهای فناورانه، پارک های علم و فناوری است که هم اکنون ۴۳ پارک در سراسر کشور فعالیت می کند.

رحیمی ادامه داد: در کنار پارکها ، مراکز رشد و نوآوری ، مراکز پیش رشد و پردیس های علم و فناوری برای توسعه فناوری فعالیت می کنند و تلاش دولت برای گسترش این مراکز است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای بالای علمی، نیروی انسانی و صنعتی موجود برای توسعه فناوری در شهر تبریز اظهار کرد: بسترهای پارک علم و فناوری در این شهر متناسب با این ظرفیت توسعه پیدا نکرده است و برای پاسخگویی به نیازهای فناوران باید گسترش یابد و در کنار حمایتهای وزارت علوم، همه باید در این زمینه کمک کنند.

بیش از ۳۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی استقرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.