رونمایی از پوستر پنجمین جایزه کتاب سال تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، پوستر «جایزه کتاب سال تبریز» در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوره با هدف رونق دادن به بازار چاپ و نشر رونمایی شد.

«جایزه کتاب سال تبریز»، پس از هفت سال وقفه و در راستای سیاست‌های فرهنگی شهرداری تبریز از سر گرفته شده و مراحل مقدماتی برگزاری آن در حال اجرا است.

«جایزه کتاب سال تبریز» امسال در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی برگزار می‌شود و علاقه مندان به شرکت در آن تا پانزدهم اسفند، فرصت ارسال آثار خود به دبیرخانه این رویداد به آدرس، خیابان ارتش شمالی، کوچه حاج رضا، بن بست ختایی، خانه تاریخی ختایی را دارند.

«جایزه کتاب سال تبریز» از جمله رویدادهای فرهنگی ارزشمند کلان شهر تبریز در یک دهه قبل بود که متاسفانه برگزاری آن در سال های گذشته که فعالان حوزه فرهنگ به شدت نیازمند حمایت بودند، متوقف شد.

از سر گرفته شدن برگزاری «جایزه کتاب سال تبریز» آن هم در روزهای کرونایی، اقدامی امیدآفرین در حوزه فرهنگ است که بیشترین خسارت را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده است.

در آیین رونمایی از پوستر پنجمین «جایزه کتاب سال تبریز»، شهردار تبریز، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حضور داشتند.

کلان شهر تبریز از زمان های قدیم تا به امروز، از قطب های اصلی تولید و نشر کتاب کشورمان محسوب می شود، به گونه ای که حتی نخستین جشن های هفته کتاب ایران در اواخر دهه ۱۳۳۰ شمسی در این شهر آغاز شد.

تبریز ۵۰۰ هزار نفری در دهه ۱۳۴۰ شمسی همراه با تهران، بیشترین تعداد کتاب را منتشر می کرد و بررسی وضعیت صنعت چاپ این کلان شهر در آن سال ها نشان می دهد که کتاب های ناشران تبریز با شمارگان بیش از سه هزار نسخه منتشر می شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.