پس از ۱۲ سال و با حضور وزیر راه تحقق یافت؛ آزادراه تبریز – سهند بالاخره زیر بار ترافیک رفت!

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: آزادراه تبریز – سهند به طول ۲۰ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی مورد افتتاح قرار گرفت تا پس از بهره برداری موقت جهت تردد خودروها، عملیات تکمیلی آن نیز در آینده انجام گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح این آزادراه که پس از حدود ۱۲ سال به بهره برداری رسید ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این مسیر، گره ترافیکی شهر سهند به تبریز و بالعکس مرتفع گردد.

محمد اسلامی با اشاره به اینکه افتتاح این مسیر تاثیر خوبی در رفت و آمد مردم سهند و شهرکهای اقماری اطراف آن خواهد داشت افزود: شهر‌های مسیر این آزادراه می‌توانند به راحتی و به سهولت از آن استفاده کرده و به عبور و مرور بپردازند.

وی، از ایمن بودن این آزادراه سخن به میان آورد و اضافه کرد: موضوعی که در وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است این است که آذربایجان شرقی به دلیل قرار گرفتن در راه ترانزیتی اروپا از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است، به همین دلیل این برنامه و طرح‌های مختلفی را برای توسعه پروژه های مختلف در دست اجرا داریم.

همچنین مهمترین پروژه ای که بعد از پروژه آزادراه تبریز – سهند به بهره‌برداری خواهد رسید ایستگاه اتصال راه آهن خاوران به بستان آباد خواهد بود با پیشرفت خوبی در حال اجراست.

ایستگاه خاوران به دلیل قرار گرفتن در مسیر متروی تبریز از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی به حساب می آید.

گفتنی است احداث آزادراه تبریز – سهند به طول ۲۰ کیلومتر توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از سال ۹۷ آغاز شده و با حجم عملیاتی خاک ۱۲ میلیون مترمکعب، حجم آسفالت‌ریزی ۲۰۰ هزار تن و حجم بتن ریزی ۱۰۰ هزار مترمکعب با هشت دهن پل‌ بزرگ و با ۲ هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.