بحران مالی اتوبوس رانی جدی است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ناوگان اتوبوسرانی با بحران روبروست و با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش هفتاد درصدی استفاده شهروندان از وسایط نقلیه عمومی، این حوزه با بحران روبرو است.

کریم صادق زاده تبریزی در نود و نهمین جلسه کمسیون عمران شورای شهر تبریز، اظهار کرد: یکی از اقدامات شهرداری برای برون رفت از این بحران در کنار واگذاری برخی از خطوط به بخش خصوصی، سرمایه گذاری و هزینه از محل درآمدهای کلان شهرداری است.

وی با اشاره به برخی تبعیض‌ها، اضافه کرد: در نگاهی اجمالی به شهر اصفهان شاهد ورود و راه اندازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط اتوبوس و همچنین راه اندازی ۳۰ دستگاه اتوبوس ویژه برای معلولان در سال جاری هستیم.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی کلانشهر تبریز با انتقاد از اینکه چرا شاهد ورود این اتوبوس‌ها به شهر تبریز نیستیم؟ تاکید کرد: توسعه حمل نقل عمومی تبریز نیازمند توجه جدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخی لایحه‌های ارسالی شهرداری به شورا انتقاد کرد و گفت: در شبکه‌های خبری می‌نویسند شورا به موسسه خیریه هبه تبدیل شده و این اعتراض مردم به حق است و باید تغییراتی در روش‌های تصمیم گیری شورا با اصلاح آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های داخلی شورا و شهرداری اعمال شده و با شفافیت کامل، مسائل تشریح شود.

وی افزود: این درحالی است که یک سوم از ماه رد شده و حقوق کارکنان شهرداری هنوز پرداخت نشده است و اعتراضات کارگری در بدنه شهرداری را شاهد هستیم.

صادقزاده اضافه کرد: این هبه‌ها بعضی اوقات درحالی پرداخت می‌شود که ازسوی دولت، نمایندگان مجلس و سایر سازمان‌های ذیربط، هیچ کمکی اعمال نمی‌شود و ما همچنان به جای رسیدگی به مسایل کلان شهری، در حال پرداخت هبه هستیم.

وی با بیان اینکه هرچقدر که می‌توانیم باید به اقشار آسیب پذیر خدمات‌ دهیم، گفت: مناطق آسیب پذیر نیازمند امکانات اولیه هستند و توجه به توزیع عادلانه امکانات در تمامی نقاط شهر و میان تمام شهروندان باید مورد توجه باشد.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: به هر بهانه‌ای از شهروندان پول‌هایی گرفته شده و وارد خزانه شهرداری می‌شود، ولی متاسفانه نظارت مطلوبی در هزینه‌ها از سوی شورا وجود نداشته و گزارشات جامعی از سوی شهرداری ارایه نمی شود.

بابیان این مطلب که سوالات و تذکرات در جلسات علنی و رسمی شورا به شهردار زیاد است، ولی توجهی جدی نمی‌شود، افزود: متاسفانه تاکنون نتوانستیم در شهرداری تفکیک درآمد کنیم و این امر ناشی از عدم اهمیت شهرداری به مصوبات قانونی شورا و برخورد سلیقه‌ای با مصوبات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.