بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان با حضور معاونان وزیر صمت

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان طی جلسه ای با حضور معاونان وزیر صمت مورد بررسی قرار گرفت.

 نشست طرح مشکلات واحدهای صنعتی استان با حضور قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و تابش، معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد. این جلسه پیرو جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی و به منظور پیگیری درخواست های بخش خصوصی از وزیر صنعت مبنی بر حل مشکلات این حوزه تشکیل شد.

بررسی مشکلات عرضه مواد اولیه پتروشیمی در بورس یکی از مهم ترین موارد مطرح شده در این زمینه بود که رییس اتاق بازرگانی تبریز در این خصوص گفت: افزایش قیمت مواد پتروشیمی در بورس سبب از دور خارج شدن واحدهای داخلی می شود. خرید این مواد از خارج از کشور ارزان تر از داخل برای مصرف کننده تمام می شود.

تابش در این زمینه  گفت: طبق قانون، دولت حق ورود به بحث قیمت های تعیین شده بورس را ندارد. سقف قیمت ها بنا به شرایط واحدهای تولیدی تعیین می شود.

همچنین در این جلسه به شیوه نامه ابلاغی ساماندهی محصولات فولادی و ایرادات ماده هشت این شیوه نامه اشاره شد. همچنین افزایش نظارت بر روی شرکت های خصولتی از دیگر موارد مطرح شده بود.

پیگیری مشکلات تامین مواد اولیه برای واحدهای صنایع غذایی استان نیز از موارد مطرح شده بود که قبادی در این زمینه، وعده پیگیری و حل این مشکل را داد.

همچنین در ادامه جلسه نمایندگان تشکل های مختلف صنعتی، به بیان مشکلات خود پرداختند که وعده های مساعدی برای حل این مشکلات از سوی معاونان وزیر صمت داده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.