وزیر صنعت، معدن و تجارت: سهم صنایع غذایی ایران از صادرات کشور پنج میلیارد دلار است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات سالانه صنایع غذایی ایران به پنج میلیارد دلار رسیده است و افزایش آن تا ۱۰ میلیارد دلار نیز دور از ذهن نیست.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در مراسم افتتاح طرح و فراورده های جدید شرکت شیرین عسل اظهار کرد: صنایع مواد غذایی در ایران توسعه و پیشرفت خوبی پیدا کرده و آذربایجان شرقی در این زمینه پیشتاز است.

وی ادامه داد: کارآفرینان شخصیت‌های بزرگی هستند که باید به آنها ارج بدهیم.

حسینی با اشاره به اینکه صنعت فرش تبریز، آذربایجان را عالم گیر کرده و صادرات فرش تبریز نماد ایران شده است، گفت: صنایع غذایی آذربایجان شرقی هم در حال پیمودن این راه است.

وی ادامه داد: کشور را شرکت‌های خصوصی می‌سازند و بر این اساس باید فرهنگ تکریم از بخش خصوصی را نهادینه کنیم .

وزیر صمت خاطرنشان کرد: زیرساخت های شهری و روستایی ساخته شده است اما اقتصاد شهری و روستایی توسط شرکت‌های نامدار ساخته می‌شود.

وی همچنین گفت: معادن سرشاری در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که تاکنون نتوانستیم از آنها بهره مند شویم بر این  اساس امیدواریم در این خصوص هم بتوانیم در توسعه بیشتر منطقه نقش آفرینی داشته باشیم.

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ۶ طرح و محصول جدید شیرین عسل با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن در ماه از جمله فیبرهای چند لایه در صنعت غذایی و ۱۸ دستگاه تزریق پلاستیک با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وزیر صمت برای انجام سفر کاری ۲ روزه و بهره برداری از چند طرح صنعتی و دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی عصر جمعه وارد تبریز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.