برگزاري دهمين جلسه شوراي معاونين اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دهمين جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با رعايت پروتكل هاي مقابله با بيماري كرونا در محل سالن جلسات اداره كل برگزار گرديد.

در این جلسه عملکرد پروژه های سال 99 از محل صندوق توسعه ملی و سایر طرح ها بررسی و همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه های سال جاری نیز تبیین شد.

 حامد فرضي مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، در ابتداي این جلسه ضمن خیر مقدم  و عرض تسليت ايام شهادت و سوگواري بانوي دوعالم حضرت زهرا(س) به حاضرين در جلسه، گفت: با توجه به اهميت طرح 9 در 99 كه از طرف سازمان جنگل ها،مراتع و آبخيزداري كشور به ادارات كل ابلاغ شده، يكي از موضوعاتي كه در استان البرز و مجموعه منابع طبيعي در همين راستا در حال پيگيري دقيق و مستمر و اقدامات عملياتي مي باشد موضوع كاداستر است.

ايشان طرح کاداستر را عاملی مهم و موفق در پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و انفال دانست و اظهارنمود: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سوء استفاده و تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح و به سرانجام رساندن آن یکی از اولویت های مجموعه منابع طبیعی استان البرز مي باشد كه در اين راستا اقدامات شايسته  و درخور توجهي نيز با تعامل سازنده با اداره كل ثبت اسناد استان صورت گرفته است كه اين تعامل و همكاري دو طرفه همچنان در حال انجام است.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه به تسریع در روند پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری تاکید کرد و اجراي  موفقيت آميز اينگونه پروژه ها را گامي موثر در تحقق شعار سال كه همان “جهش توليد” مي باشد، برشمرد.

فرضي سپس به وضعيت اداري همكاران اشاره كرد و افزود: بزرگترين پتانسيل مجموعه، نيروي انساني آن است كه از اين حيث، وضعيت همكاران مجموعه منابع طبيعي و آبخيزداري البرز را خوب توصيف كرد و عنوان نمود با پيگيري هاي مستمر، خوشبختانه  اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز از ادارات كلي است كه از نظر ساماندهي اداري نيروها هيچ مشكلي ندارد.

در ادامه ی این جلسه هر یک از معاونین اداره کل در خصوص برنامه ها، اعتبارات و اقدامات حوزه خود از محل صندوق توسعه ملي سالجاري به تشریح و بیان مسائل و توضیحات پرداخته و گزارشات خود در زمينه ي فعالیت های ۹ گانه ی طرح 9 در 99 سازمان جنگل ها را ارائه نمودند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در پایان از زحمات ارزشمند همکاران مسئول در اداره کل و شهرستانها در اجرای پروژه های مختلف اداره‌ کل قدردانی نمود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز طرح 9 در 99  ابلاغي از طرف سازمان جنگل ها شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، ارتقای پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی است که در جلسات  شورای معاونين اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مورد بررسی قرار مي گيرد و هر یک از اعضا به ارائه گزارش موضوعات مذكور مي پردازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.