راه‌اندازی سامانه پیامک کوتاه گردشگری آذربایجان‌شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از راه اندازی سامانه پیام کوتاه این سازمان خبر داد.

احمد حمزه زاده گفت: سامانه راهنمای پیامکی گردشگری استان به شماره ۱۰۰۰۰۴۱۰۴۱ راه‌اندازی شد.

احمد حمزه زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کار در راستای تسهیل دسترسی هم استانی‌ها و گردشگران به اطلاعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است.

وی اظهار داشت: علاقه مندان می‌توانند برای مشاهده هرگونه اطلاعات اعم از عکس‌ها، ویدئوها، اطلاعات تاریخی، موقعیت مکانی و مسیریابی (لوکیشن)، تلفن های تماس، نشانی سایت و شبکه‌های اجتماعی، دانلود نقشه‌های گردشگری و بروشورهای راهنما و هر یک از عبارات گردشگری آذربایجان شرقی، موزه آذربایجان، موزه قاجار، خانه حیدرزاده و گوهردستان را به شماره ۱۰۰۰۰۴۱۰۴۱ پیامک کنند.

حمزه زاده، از مهم‌ترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سال ۹۹ را توسعه زیرساخت‌های تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان به واسطه امکانات دیجیتالی و الکترونیکی اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا انتشار ویدئوها و تورهای مجازی ابنیه تاریخی استان انجام شد.

افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، آذربایجان شرقی را در رده پنج استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری قرار داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.