ایستگاه‌های تست رایگان کرونا در همه مراکز بهداشتی مراغه راه‌اندازی شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ایستگاه‌های تست رایگان کرونا با هدف شناسایی سریع مبتلایان در موج چهارم شیوع این ویروس در همه مراکز بهداشتی شهرستان راه‌اندازی شد.

اصغر تنومند روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پس از شناسایی در ایتسگاه‌های تست رایگان، در مرحله اول به رعایت قرنطینه ۱۴ روزه دعوت شده و بیماران حاد نیز به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی‌انگاری بیماری و بسیاری عوامل دیگر، موج سهمگین و چهارم  کرونا را در این شهرستان به وجود آورده است.

وی بیان کرد: تعداد بستری‌های کووید ۱۹ در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه به بالای ۱۰۰ نفر رسیده و این در حالی است که ۲۲۰ تخت برای بستری این بیماران در سه بیمارستان شهرستان وجود دارد.

به گفته «تنومند» با افزایش ابتلای خانوادگی کرونا در این شهرستان، لازم است خانواده‌ها از دورهمی‌ها و برگزاری مجالس عروسی و ترحیم پرهیز کنند.

 به نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هم‌اکنون یکهزار و ۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۵۰ نفر در بخش ویژه و با دستگاه تنفس می‌کنند.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.