رفع تصرف ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی هشترود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی هشترود از رفع تداخل ۳۵۰۰ هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: رفع تداخل اراضی کشاورزی در هشترود با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا شده است.

وی افزود: این طرح  بر اساس مستندات موجود، سوابق زمین، تصاویر هوایی دهه ۴۰ و ۵۰ و تحقیقات محلی و میدانی انجام می‌شود که در عکس‌های هوایی از زمین کشاورزی، مراتع و اراضی طبیعی کاملا مشخص شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶ پلاک به مساحت ۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان مورد بازبینی قرار گرفته که ۳۵۰۰ هکتار به بخش کشاورزی بازگشته و ۳۸ پلاک دیگر نیز در دست بررسی است.

احمدی گفت: با هدف استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی در راستای تقویت تولید داخلی و کمک به امنیت غذایی جامعه، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات و زمین‌های کشاورزی افراد حقیقی در شهرستان طی سالجاری سرعت بیشتری به خود گرفته و تاکنون بسیاری از پرونده‌های موجود حل و فصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌هایی چون حدنگاری یا کاداستر، نقشه برداری هوایی از اراضی و سند دار کردن زمین‌های کشاورزی نقش مهمی در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی داشته است.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.