۴۰ میلیارد ریال برای اجرای فرهنگسرای استاد نظمی در تبریز هزینه شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، شهردار منطقه ۵ تبریز گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز فرهنگسرای استاد « علی نظمی» هزینه شد.

میرعلی اصغر نساج، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این فرهنگسرا در زمینی به سوعت یک هزار مترمربع و با ۷۰۰ مترمربع زیربنا اجرا شده و اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در زمان کنونی در چهار فرهنگسرای واقع در شهرک باغمیشه، کوی فرشته، مرزداران و استانداری به ۲ هزار شهروند، آموزش شهروندی ارایه می شود و با بهره برداری از این فرهنگسرا تعداد پروژه های فرهنگی این منطقه به پنج مورد افزایش می یابد.

نساج، ادامه داد: فرهنگسرای استاد علی نظمی در کوی نیاوران واقع شده و پس از بهره برداری در ارائه آموزش های شهروندی به شهروندان کوی نیاوران، نصر و مرزداران نقش ایفا خواهد کرد.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

استاد «علی نظمی ادیب»، متخلص به «نظمی تبریزی»، متولد یکم مهر ۱۳۰۶ شمسی در تبریز و از شاعران غزل‌سرای ایران است؛ پدرش حسین پاشا از مبارزین مشروطه و میرشکار مظفرالدین شاه قاجار در تبریز بود.

استاد نظمی، سرودن شعر را از ۱۶ سالگی آغاز کرده و شاگرد ملک الشعرای بهار، محمدامین ادیب طوسی و عباسقلی خان وقایعی بوده‌است؛ علاوه بر شعر، آثار تحقیقی ادبی نیز از وی به چاپ رسیده که از جمله این آثار می‌توان به تذکره الشعرای منظوم و منثور «دویست سخنور» و «گلشن معانی» در شرح برخی ابیات مشکله فارسی اشاره کرد.

استاد نظمی تبریزی قریب به ۳۰سال با استاد محمدحسین شهریار، ارتباط صمیمی و نزدیک داشته و همین مراودت باعث شد تا سال ۱۳۶۷ خورشیدی، پیکر شهریار به دست استاد نظمی تبریزی در مقبره الشعرای تبریز دفن شود.

شورای ارزشیابی هنرمندان کشور بیش از یک دهه قبل و پس از بررسی آثار شاعران بالای ۶۰سال که دیوان اشعار آنها چاپ شده‌است، استاد نظمی تبریزی، شاعر دوزبانه را به عنوان پیشکسوت شعر و ادب ایران زمین معرفی کرد.

استاد نظمی تبریزی، نخستین شاعر آذربایجانی در قید حیات است که تندیس وی به دست مجسمه‌ساز معروف، استاد احد حسینی، ساخته شده و در یکی از میدان‌ها شهر تبریز و در نزدیکی محل سکونت و زادگاه شاعر نصب گردیده‌است. وی در حال حاضر، رئیس انجمن ادبی «بزم سخن» تبریز است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.