۹۸.۹درصد خانوارهای آذربایجان‌شرقی از گاز طبیعی برخوردار هستند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: درصد برخورداری خانوارهای استان از گاز طبیعی در استان به ۹۸.۹ درصد رسید.

سیدرضا رهنمای توحیدی اظهار کرد: بر این اساس تعداد مشترکان گاز طبیعی در آذربایجان شرقی به بیش از یک میلیون و ۶۷۵هزار و ۵۷۳ مشترک رسیده و اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۷.۸ درصد خانوار روستایی در استان از این گاز بهره مند هستند.
وی همچنین افزود: سال گذشته با اجرای ۹۸۷ کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب ۱۲هزار و ۳۶۲ علمک گاز، گام مهم در آبادانی و توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط آذربایجان شرقی برداشته شده است.
رهنمای توحیدی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهار کرد: صنعت گاز به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در استان، با تأمین جریان گاز مصرفی تولید کنندگان داخلی، بخش های صنعتی و کشاورزی و ارائه بسته های حمایتی در این بخش، به شعار سال و تحقق منویات مقام معظم رهبری، جامه عمل خواهد پوشاند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال با تمام توان و بکارگیری راهکارهای نوین علمی و فنی و برنامه ریزی های مدون، تمام اهداف و چشم اندازهای سال ۱۴۰۰ مبنی بر اتمام گازرسانی در استان و حفظ و نگهداری سرمایه های ملّی کشور را تحقق بخشیدیم و در استمرار خدمت رسانی صادقانه به مردم شریف استان تلاش خواهیم کرد.

رهنمای توحیدی همچنین با بیان آمار و گزارش حوادث سال گذشته، گفت: در پی وقوع ۲۴۷ حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین گاز استان، ۵۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۶ نفر با مصدومیت جدّی روبرو شدند که نسبت سال ۹۸، رشد ۴۷.۳۶ درصدی در میزان فوتی ها را داشتیم.
وی در تشریح علل و آمار حوادث ناشی از گاز در سال ۹۹ اظهار کرد: کماکان نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش به تعداد ۸۶ مورد و نشت از شیلنگ گاز به علت بریدگی و پوسیدگی شیلنگ به تعداد ۴۹ مورد، بیشترین علل حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار و عدم نصب اصولی دودکش به تعداد هشت مورد از علل حوادث ناشی از گازگرفتگی می باشد.
رهنمای توحیدی توضیح داد: بیشترین تعداد حوادث در مرکز استان مربوط به اداره گاز منطقه ۲ با ۲۷ مورد و مناطق سه و چهار با ۲۱ مورد و در شهرستان ها، مربوط به مراغه با ۲۲ مورد و سراب با ۱۷ مورد است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.