آغاز ثبت‌نام مرحله جدید مسکن ملی از ساعت ۱۲ امروز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت نام مرحله جدید مسکن ملی در ۲۴۰ شهر از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۹ خردادماه خبر داد که تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

محمود محمودزاده گفت: در این دور از ثبت نام مسکن ملی سعی شد از ظرفیت تمامی شهرها برای ثبت نام استفاده شود و استان‌های قم، البرز و تهران هم در ظرفیت جدید گنجانده شده‌اند.

بر این اساس، متقاضیان مسکن ملی در  دور جدید ثبت نام مسکن ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در ۲۴۰ شهر اقدام کنند.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حدود ۸۰ هزار نفر متقاضی در لیست انتظار هستند که در مراحل مختلف سیستم تایید نشده‌اند یا تایید شده اما سایر مراحل را تکمیل نکرده‌اند. این افراد هم می‌توانند در محله جدید ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به قانون ساماندهی مسکن، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین، واحد مسکونی و یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است.

ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به اتمام رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به پایان رسید. مرحله چهارم نام نویسی از روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

آبان پارسال نخستین واحدهای مسکن ملی آماده شد و مرحله دوم افتتاح مسکن ملی تا پایان خردادماه انجام خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب از پروژه های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام‌ مجدد فراهم خواهد شد.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، از مجموع ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۱ متقاضی اقدام به افتتاح حساب کرده و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۸ نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان است. بنابراین حدود ۳۸۰ هزار نفر مبلغی را واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنان وجود دارد.

شهریور ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور نخست نام نویسی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. نخستین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان‌ماه ۱۳۹۹ به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. به‌تازگی نیزاین رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۲.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهرماه اعلام شده بود که تا پنجم دی‌ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است. اکنون ۱۶۰ هزار نفر در فهرست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی بسیاری از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی فهرست ذخیره وجود خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.