۴۵۰ میلیارد تومان به پروژه احیای دریاچه ارومیه در چند روز آتی اختصاص یافت

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان به پروژه‌های زیر ساخت استان و ۴۵۰ میلیارد تومان به پروژه احیای دریاچه ارومیه در چند روز آتی خبر می دهد.

داوود بهبودی گفت: دکتر نوبخت در سفر دو روزه‎‌ای که به استان داشت، طی بازدید از مراحل اجرایی مدول دوم تصفیه خانه تبریز، پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه را در هفته آینده قول داد که با اجرای این طرح، فاز مایع این مدول از تصفیه خانه تا ۲۰ تیرماه سال جاری وارد مدار خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌چنین طی بازدید از مسیر راه آهن بستان آباد–تبریز و ایستگاه خاوران نیز با دستور پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان طی هفته آتی، پیش بینی شد که این ایستگاه و خط ریلی، تا پایان تیرماه سالجاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: در این سفر هم‌چنین مرکز رادیوتراپی تبریز با پیشرفته ترین دستگاه‌های نصب شده مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهبودی گفت: در جلساتی که برگزار شد، دستورات لازم در خصوص بررسی تامین اعتبار خاتمه عملیات اجرایی سدهای شهید مدنی تبریز و شهریار میانه داده شد تا شاهد تسریع در عملیات این دو سد بزرگ در آذربایجان شرقی باشیم.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار  پایگاه هلال احمر شمالغرب کشور نیز به میزان ۱۲ میلیارد تومان و مرکز سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای نیز به میزان هشت میلیارد تومان مورد اقدام قرار گرفت و دستور تسریع و پیگیری سایر پروژه‌های استان صادر شد.

بهبودی خاطرنشان کرد: در روز دوم سفر دکتر نوبخت، طی بازدید هوایی از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، در طرح انتقال آب زاب حاضر شد و پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان برای تسریع عملیات اجرایی تونل انتقال آب زاب طی چند روز آینده را صادر کرد تا شاهد خاتمه این طرح تا انتهای تیرماه باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در روستای جهیزدان شهرستان سراب نیز در مراسم افتتاح نمادین چند واحد بازسازی شده و نیز پایان عملیات احداث و تعمیر ۶۵۰۰ باب واحد مسکونی مناطق زلزله زده استان شرکت کرده و پس از آن به استان اردبیل عزیمت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.