بیشترین منابع مالی قطارشهری تبریز در دولت یازدهم و دوازدهم اختصاص یافت

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا جواد رحمتی در بازدید از فاز ۳ خط یک قطار شهری تبریز، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بود تا پایان سال ۹۹ خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی برسد و طبق وعده‌های داده شده سال گذشته شاهد بهره برداری از تعدادی از ایستگاه ها بودیم و امیدواریم امسال نیز تعداد باقی مانده ایستگاه‌ها به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، از پروژه متروی تبریز به عنوان فعال ترین و موفق ترین پروژه شهری نام برد و گفت: در بازدید روز گذشته معاون رئیس جمهور از قطار میانه- تبریز، موضوع پروژه متروی تبریز مطرح شد و دکتر نوبخت قول حمایت و همراهی دادند تا ان شاءالله این پروژه همچنان فعال باشد.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته به منظور کلنگ زنی خط سه قطار شهری تبریز طی سال جاری، افزود: اگر بتوانیم سه خط مترو تبریز را محقق سازیم بعد از تهران به عنوان نخستین کلانشهری خواهیم بود که توانسته ایم این موضوع را عملیاتی کنیم.
ررحمتی با قدردانی از مدیران، پیمانکاران، مشاوران، کارگران و تمامی عوامل اجرایی بویژه مدیرعامل سازمان قطار شهری که توانستند به وعده های خود عمل کرده و طبق برنامه پروژه را اجرا کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها ۵۵ درصد از بودجه عمرانی استان تخصیص یافت و این موضوع بر روند پروژه های عمرانی تاثیر گذار بوده است.

مطالعه قطارشهری تبریز است در ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی نیز از ۱۳۸۴ آغاز شده و در ۱۳۹۴ بخشی از آن گشایش یافت.

قطارشهری تبریز در ۵ خط (شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌است.

دولت تاکنون بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان برای توسعه متروی تبریز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای پرداخت و یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصدی منتشر کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.