توسعه روابط اقتصادی در شرایط تحریم، بسیار امیدوارکننده است

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا غلامرضا انصاری در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، این استان را از نظر موقعیت جغرافیایی و سرمایه انسانی، استانی ویژه و مهم توصیف کرد و گفت: این استان به دلیل تنوع محصولات تولیدی، زیرساخت‌های اقتصادی، دسترسی به بازارهای بین‌المللی و اشتراکات فرهنگی و زبانی با کشورهای همسایه، بستر بسیار خوبی برای توسعه صادرات کشورمان است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: در حال حاضر بزرگترین شرکای تجاری ایران، همسایگان ما هستند؛ هرچند نسبت به حفظ و توسعه روابط با کشورهای مختلف و حضور در بازارهای جهانی نیز اهتمام جدی داریم.

معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر ضرورت قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت، گفت: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های نفتی، روند قطع وابستگی به نفت آغاز شده بود و با افت شدید قیمت نفت بعد از شیوع کرونا، این امر قطعیت یافته است.

وی اظهار کرد: در این شرایط، جهش تولید به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور مطرح است که لازمه آن توسعه صادرات و تولید صادرات‌محور است.

انصاری تصریح کرد: وزارت امور خارجه با درک این شرایط، از سال گذشته بر روی توسعه صادرات تمرکز کرده و سیاست اصلی این وزارتخانه در حال حاضر ایجاد تسهیلات مناسب برای حضور تجار و صادرکنندگان در بازارهای جهانی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه به منظور بازدید از توانمندی‌های اقتصادی و بررسی ظرفیت‌های صادراتی استان آذربایجان شرقی و نقش این استان در توسعه روابط با کشورهای همسایه به تبریز سفر کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.