مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش زمان و مکان صفر با زلزله فرضی 6.2 ریشتر در بخش تسوج شهرستان شبستر خبر داد.

برگزاری رزمایش زلزله در بخش تسوج شبستر

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا محمدباقر هنربر با بیان اینکه این رزمایش در و بدون اطلاع قبلی برگزار شد، افزود: در این رزمایش که با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی و ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی، عملیاتی، خدماتی، نظامی و انتظامی شهرستان و استان برگزار شد، با ابلاغ وقوع زلزله فرضی به فرماندار شبستر از طرف مدیریت بحران استان، بلافاصله اعضای ستاد مدیریت بحران از سوی فرماندار فراخوان شده و تیم های ارزیابی به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان در کمتر از نیم ساعت برای تشکیل جلسه مدیریت بحران در محل فرمانداری حاضر شده و پس از جلسه جهت بازدید و ارزیابی به محل استقرار کارگروه‌های امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی و خدمات رسان در محل پارک میشو عزیمت کردند.

وی گفت: در این رزمایش از امکانات شهرستان‌های معین، از جمله آتش نشانی تبریز، هلال احمر مرند و جلفا و تبریز و آتش نشانی و نیروهای امدادی کلیه شهرهای شهرستان شبستر استفاده شد که به موقع در محل حضور پیدا کرده بودند.

هنربر افزود: این رزمایش که تا ساعت سه بامداد روز چهارشنبه به طول انجامید، از طرف مدیریت بحران استان در رتبه خیلی خوب ارزیابی شد.

وی با تأکید بر اینکه مشابه این رزمایش در سطح استان برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان، تمامی فرمانداران، شهرداران، اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها، همواره باید در آمادگی کامل باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین بر استفاده از ظرفیت مردم بویژه جوامع محلی، تشکل‌های مردم نهاد در مدیریت تمامی حوادث هم در حوزه پیشگیری و آمادگی و هم در مرحله مقابله و بازسازی تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.