تلاش فعالان کارگری تنظیف تبریز به ثمر می نشیند؛ ریل گذاری تبدیل وضعیت و حقوق سختی و زیان آوری پاکبانان تبریز

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: تلاش چند ساله مجمع نمایندگان کارگری تنظیف شهرداری تبریز، فراکسیون کارگری و تعدادی از اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری مشکلات صنفی و دستیابی به حق و حقوق این قشر زحمتکش به نتیجه نسبی رسید.

بالاخره پس از مدت های مدید، طرح یک فوریتی “پرداخت حق سختی وزیان آوری پاکبانان شهرداری تبریز” توسط شورای شهر تصویب شد تا وضعیت صنفی این قشر زحمتکش وارد فاز جدیدی شود.

اعضای مجمع نمایندگان کارگری تنظیف هفته گذشته اعلام کرده بودند اعضای شورای شهر تبریز حتماً باید تکلیف خواسته آنها را معلوم نمایند تا جامعه شریف پاکبانان بیش از این بازیچه دست دیگران نشده و احساسات این عزیزان خدشه دار نگردد.

به گفته غلامعلی صفری – نماینده کارگران تنظیف شهرداری تبریز – در صورت تصویب نهایی این لایحه، پاکبانان برای همیشه از مشکل بزرگ حق سختی و زیان آوری شغل خود رهایی خواهند یافت که در سالهای اخیر مورد اعتراض آنان واقع شده بود.

لذا با تصویب نهایی این طرح، کارگران تنظیف شهر تبریز با ۲۰ سال سابقه کار در شغل پاکبانی با احتساب ۳۰ سال خدمت بازنشسته شده و حتی نیاز به تاییدیه پیمانکاران نخواهند داشت و با تائید سازمان مدیریت پسماند و اداره کار به بازنشستگی نائل خواهند گشت.

شایان ذکر است تصویب نهایی این طرح، مشکل بزرگی را از دوش جامعه پاکبانان برداشته و حق سختی و زیان آوری سالهای گذشته پاکبانان توسط کارفرمای اصلی (شهرداری) پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است از سال ۹۸ تنها حق ۴ درصد سختی و زیان آوری به حساب پاکبانان واریز می گردد و با تصویب نهایی آن، تکلیف بازنشستگی حدود ۳۰ نفر از پاکبانان مشخص خواهد شد که تا به حال بلاتکلیف مانده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.