فرماندار عجب‌شیر پیشرفت جامعه را در گرو توجه به جوانان دانست و افزود: جوانان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند.

فرماندار عجب‌شیر: پیشرفت جامعه در گرو توجه به جوانان است

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا عادل اصغرپور در جلسه ستاد ساماندهی امو جوانان شهرستان عجب شیر گفت: جوانان سرمایه های بسیار خوب و ارزشمند جامعه ما هستند و نیازمند حمایت و توجه جدی مسئولان می باشند.

وی در خصوص توجه به اوقات فرغت جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: اجرای برنامه های مختلف و با نشاط برای جوانان، فراهم کردن شرایط حضور آنان در جامعه و برنامه های تدارک دیده شده با محوریت جامعه جوان و توجه لازم به آنان به منظور شکوفایی استعدادهای آنها بایستی مد نظر باشد تا نقشی که این قشر می تواند در توسعه ایفا کند پررنگ شود.

فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستنند و آینده این مملکت را جوانان باید رقم بزنند و این ممکن نیست جز با هموار کردن راه و مشارکت واقعی آنان در همه عرصه ها که باید این را برنامه ریزی کرد و از نیروی انسانی جوان‌ بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه های متنوع ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان و همکاری خوب سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد، افزود: در ایام هفته ازدواج همزمان با سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با هماهنگی های دبیرخانه این ستاد در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده کلیه دستگاهها با توجه به وظیفه ذاتی هردستگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین و به صورت منسجم اجرا شود .

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های مهم طرح نشاط اجتماعی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی هنری و مذهبی، برگزاری مسابقه و سرگرمی در شهرستان توسط ستاد امور جوانان اجرا شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی و آمادگی دستگاه‌های متولی برای اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان، اظهار کرد: باید برنامه‌های اوقات فراغت در هر بخش اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و نظیر آن با محوریت همان اداره مربوطه برگزار شود.

اصغرپور اظهارداشت: در برنامه ریزی اوقات فراغت باید علاقمندی، نیاز سنجی و مشارکت خانواده ها در حوزه های مختلف را مد نظر داشته باشیم و از حداقل امکانات لازم که در اختیار داریم به نحو بسیار خوب و ارزنده ای استفاده کنیم.

وی همکاری کلیه دستگاهها را با اداره ورزش و جوانان که محوریت اصلی اوقات فراغت می باشد در بحث ارائه برنامه های خود به این اداره و جمع بندی فعالیتهای خود در طول مدت اوقات فراغت و ثبت اقدامات در پرتال اداره ورزش و جوانان برای ارزیابی اوقات فراغت و معرفی دستگاه برتر و همچنین اطلاع رسانی جامع در خصوص برگزاری برنامه های فوق در تابستان جاری را خواستار شد.

فرماندار عجب شیر بر لزوم مهارت‌آموزی قبل و بعد از ازدواج برای تداوم زندگی مشترک را از اعضای ستاد خواستار شد و افزود: آموزش های لازم نیز توسط مراکز مشاوره و یا ارگان های دولتی دیگر باید انجام شود تا عامل آگاهی جوانان شده و جلوی هرگونه اشتباه و شکست را بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.