فرماندار شهرستان هریس با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان در ابتلا به کرونا، گفت: ۹۰درصد موارد مثبت روزهای اخیر به این ویروس در این شهرستان از طریق برپائی مراسم ختم و عزاداری و مراسم عقد و عروسی مبتلا شده اند.

۹۰ درصد کرونایی های هریس در مراسم عروسی و عزا مبتلا شده اند

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا علیرضا خاکپور در جلسه ستاد کرونا از مردم شهرستان خواست با رعایت خودداری از تجمع در مراکز خرید، مکان های گردشگری و تفریحی و رعایت کامل دستورالعمل های ابلاغی، فاصله گذاری هوشمند، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک در محیط خارج از خانه و رعایت اصول قرنطینه توسط اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا و اجتناب از حضور در مراسم عزاداری ،عروسی، ولیمه بتوانیم این بیماری را با کمک هم کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان هریس برای همه دستگاه‌ها لازم‌ است، اظهار کرد: نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی و نانوایی ها، سالن های ورزشی، موسسه های مسافربری و دست فروش ها جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار این ستاد تا ریشه کنی این ویروس است.

وی بر ممنوعیت ملاقات های عمومی در بیمارستان هریس و خودداری از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی، تعطیلی بازارهای هفتگی تا اطلاع ثانوی و برخورد قانونی با متخلفان، ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها تا اطلاع ثانوی و نصب سطل های مخصوص زباله در کمپ گردشگری ساپلاق و روستاهای شیران و هرزه ورز توسط شهرداری هریس و دهیاری ها و ممنوعیت برپایی هرگونه مراسم عزاداری و عروسی تاکید کرد.

فرماندار هریس همچنین از فعالیت محدود باشگاه‌های ورزشی در این شهرستان خبر داد و افزود: باشگاه‌های ورزشی فقط در رده ورزش‌های انفرادی آن هم با رعایت پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و ورزش‌های گروهی تا اطلاع ثانوی تعطیل است وسالن های ورزشی باید روزانه طی چند نوبت ضدعفونی شده و رختکن و سرویس های بهداشتی تمیز و از محلول و مایع شست وشوی دست و صورت در این مکان ها استفاده شود.

خاکپور با تاکید بر اینکه تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و کافه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت عادی داشته باشند، گفت: اغذیه فروشی ها فقط ملزم به ارائه خدمات بیرون‌بر هستند و اینکه بخواهند مشتریان را به داخل مغازه راه دهند، خلاف تصمیمات است.

وی از تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهرستان هریس مبنی بر الزامی شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی و آژانس های درون شهری این شهرستان خبر داد و افزود: شهرداری هریس و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هریس موظف‌اند تا بر نحوه اجرای تصمیم اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و تاکسی تلفنی‌ها و برون‌شهری جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی نظارت دقیق داشته باشند و در این امر تمامی رانندگان و مسافران ملزم به استفاده از ماسک هستند.

فرماندار هریس از مدیران ادارات شهرستان خواست تمامی پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت را رعایت کرده و محیط اداری را روزانه ضدعفونی کرده، کارمندان از اقلام بهداشتی استفاده کنند و مراجعان را نسبت به رعایت پروتکل ها آگاه سازی کنند.

خاکپور افزود: با فعالیت دوره گردها و دست فروش هایی که موجب سد معبر و ازدحام جمعیت می شوند، برخورد قانونی خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۱۹۷ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۰ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۷ هزار و ۶۴۷ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۹ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.