فرج قلی زاده: زمانی که کسی اتوبوس‌های یورو ۲ را خریداری نمی‌کرد شهرداری تبریز ۳۲ دستگاه از آنها را خریداری کرده است، لذا مسئولان شهرداری باید پاسخگوی هدررفت بیت المال باشند!

مدیریت فرسوده، فرسودگی اتوبوس ها را به بار می آورد!

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده:
یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت آغاز گردید.
علیرغم اینکه قرار بود طرح یک فوریتی پرداخت حق سخت و زیان آوری کارگران تنظیف شهرداری تبریز در صحن علنی شورا بررسی و تصویب شود اما، عدم رعایت تایم بندی جلسه مانع انجام این امر مهم شد.
این در حالی بود که شهرام دبیری در لحظات آغازین جلسه، توجه اعضای شورا را بر تبدیل وضعیت پاکبانان شهرداری جلب نمود تا در لا به لای مباحث مطرح گردد که البته نتوانست مجالی برای آن بیابد و حتی تذکرات قانونی اعضا نیز حذف گردید.

▪️کسب درآمد قابل قبول شهرداری در اوضاع وخیم اقتصادی فعلی!

رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با گرامیداشت روز اصناف گفت: برخی از اصناف در اپیدمی کروناویروس دچار آسیب شدند که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.
شهرام دبیری تحقق بودجه شهرداری را ۴۱ درصد دانست و ادامه داد: یعنی شهرداری بدون احتساب ارقام تکراری توانسته حدود ۲۴۷ میلیارد تومان درآمد کسب نماید که در اوضاع بد اقتصادی فعلی قابل قبول است.
وی از به درازا کشیدن پروسه آسفالت ریزی ها انتقاد کرد و افزود: معابری که برای آسفالت ریزی حفاری شده اند به حال خود رها شده اند در حالی که با تسریع امور، می توان موجبات رضایت مندی مردم را پدید آورد.
دبیری از پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه معیشتی کرونایی برای رانندگان و کمک رانندگان اتوبوسرانی خبر داد که یکی از شرکت‌ها به دلیل وجود مشکل با رانندگان این مبلغ را به آنها پرداخت نکرده است اضافه کرد: برای استفاده از خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی، باید به سوی هوشمندسازی حرکت نماییم که در سطح جهان موفقیت آمیز بوده است.

▪️رفع و تعیین تکلیف موارد ایرادی تا حسابرسی سال ۹۷

گزارش حسابرسی شهرداری و سازمانهای وابسته برای ششمین جلسه متوالی برگزار شده و اعضا در مورد وضعیت شرکت واحد اتوبوسرانی به بحث و گفتگو پرداختند.
محمدباقر بهشتی در این خصوص پیشنهاد داد تا گزارش حسابرسی اتوبوسرانی با شرط اصلاح موارد دارای ایراد و پیگیری افرادی که در ایجاد مشکلات مسئول بوده اند رای گیری شود.
وی گفت: باید افرادی که در زمان مدیریت خود موجب متضرر شدن شهرداری شده اند شناسایی و جوابگو باشند.
بدین ترتیب، اعضای شورای شهر تبریز گزارش حسابرسی سال ۹۶ شرکت اتوبوسرانی را با این شرط که موارد اعلامی تا زمان حسابرسی سال ۹۷ از طرف شهرداری رفع و تعیین تکلیف گردد تصویب کردند.

▪️مدیریت فرسوده، ناوگان فرسوده به بار می آورد!

محمدباقر بهشتی با اشاره به اینکه معاون شهردار تهران برای خرید اتوبوس با ایران خودرو قرارداد بسته‌ است گفت: ظرفیت تولید اتوبوس در ایران وجود دارد و شهرداری تبریز نیز باید به خرید اتوبوس اقدام کند.
حسابرس شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز نیز گفت: بیش از ۱۶۸ هزار میلیون ریال بدهی شرکت واحد به تامین اجتماعی بابت بیمه رانندگان می باشد و تنها قسط اول و بخشی از قسط دوم پرداخت شده است.
محمدی افزود: حدود یک میلیارد مطالبات راکد در اتوبوس رانی وجود داشته و حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نیز به دارایی بدهکار هستیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۳۲ دستگاه اتوبوس بلا استفاده مانده اند و مشکل فنی دارند که باید برای آنها اقدام عاجلی انجام داد.
فرج قلی‌زاده نیز با ذکر این نکته که زمانی که کسی اتوبوس‌های یورو ۲ را خریداری نمی‌کرد شهرداری تبریز ۳۲ دستگاه از آنها را خریداری کرده است گفت: مسئولان شهرداری باید پاسخگوی هدر رفت بیت المال باشند!
وی افزود: وقتی مدیریت شرکت واحد فرسوده باشد اتوبوس ها و کل ناوگان نیز فرسوده خواهد شد!

▪️قول مرد برای ۳۵۰ هزار تن آسفالت ریزی در سال جاری

معاون فنی و عمرانی شهرداري تبریز در گزارشی کوتاه به پروژه های عمرانی و آسفالت ریزی سطح شهر پرداخت.
محمدحسین اسحقی با اشاره به اینکه مناطق شهرداری یک هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دارند گفت: تعداد پروژه های عمرانی آنها نیز ۴۳۱ مورد می باشد.
وی در بخشی از گزارش آسفالت اجرا شده در ۳ ماهه نخست سال جاری افزود: قول داده ایم امسال ۳۵۰ هزار تن آسفالت ریزی نماییم و آرزو داریم به ۴۰۰ هزار تن نیز برسد.
اسحقی با ذکر این نکته که ۹۹ هزار و ۱۱۰ تن آسفالت در سال جدید به معابر آسفالت ریزی شده است اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن آسفالت ریزی شده بود.
وی ادامه داد: در دنیا از این امکاناتی که ما برای آسفالت‌ ریزی داریم استفاده نمی‌شود زیرا پیمانکار زیر بار خرید دستگاه فینیشر عریض نمی رود!
اسحقی تاکید کرد: برای پیمانکار صرفه اقتصادی ندارد که برای آسفالت‌ریزی غلتک و وسایل نو خریداری کند اما معدنی که اخیرا خریداری شده می تواند تا ۵۰ سال، ما را از خرید مصالح بی نیاز نماید.

شایان ذکر است کریم صادق زاده، علی آجودان زاده و غلامحسین مسعودی ریحان اعضای غائب جلسه شماره ۱۸۷ شورای شهر تبریز بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.