رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عوارض پروانه ساختمانی از خرداد ماه امسال با ۴۰ درصد افزایش ارائه خواهد شد.

افزایش ۴۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا محمدباقر بهشتی  در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز در کمیسیون، لوایح شهرداری بررسی شد، اظهار کرد: یکی از آن‌ها فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری و دیگری ۱۳۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس از محل اوراق مشارکت بود که کمیسیون با آن‌ها موافقت کرد.

وی با بیان اینکه مصوب شد موضوع سختی کار کارگران شهرداری که چهار درصد بود و شهرداری پرداخت نمی‌کرد، در صحن شورای شهر بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود، گفت: این موضوع در صحن علنی شورای شهر بررسی خواهد شد تا در صورت تصویب، سختی کار به این کارگران تعلق گیرد.

وی با اشاره به بررسی بودجه ۲ میلیارد تومانی سریال جلال نیز که با مشارکت صداوسیمای استان ساخته شده است، گفت: این موضوع بررسی شد و مقرر است کمیسیون فرهنگی در این خصوص تصمیم گیری کند.

بهشتی با بیان اینکه ۴۱ درصد درآمد ۲ ماهه شهرداری تحقق یافته است، گفت: ۲۴۷ میلیارد تومان شهرداری در دو ماه درآمد داشته که در این جلسه وضعیت مناطق مختلف از جهت تحقق درآمد بررسی شد.

وی با اشاره به این‌که تحقق درآمد دوماهه شهرداری نسبت به دو سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: دلیل این موضوع شیوع ویروس کرونا و اعمال تخفیفات اسفند ماه سال گذشته برای پروانه‌های ساختمانی تا پایان اردیبهشت بود که مردم از این موضوع استقبال کردند.

وی افزود: افزایش نرخ عوارض پروانه ساختمانی امسال نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته که از خرداد ماه اعمال می‌شود و درحال بررسی تاثیر این امر بر تحقق درآمد شهرداری هستیم.

کارشناسان پیش از این با اشاره به رکود نسبی ساخت و ساز در تبریز هشدار داده بودند که هر گونه افزایش در عوارض پروانه ساختمانی از سوی شهرداری می تواند به تشدید این وضعیت منجر شود.

آنان با اشاره به برخی واسطه گری ها و دلال بازی ها در حوزه ساخت و ساز، مدعی اند که فعالان عرصه ساخت و ساز در زمان حاضر بسیار بیشتر از رقم اعلامی شهرداری برای دریافت پروانه ساختمانی هزینه می کنند.
این در حالی است که معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که تعداد پروانه های ساختمانی صادره در یازده ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به زمان مشابه در سال قبل در کلانشهر تبریز ۴۴ درصد افزایش یافته است.
عزتی در آن زمان گفت: آمار پروانه های ساختمانی صادره از شهرداریهای مناطق دهگانه تبریز در یازده ماه سال ۱۳۹۸ به تعداد ۲ هزار و ۶۹۸ فقره با زیربنای ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۶۰ مترمربع است، در حالی که در یازده ماهه سال قبل یکهزار و ۸۷۲ فقره پراونه ساختمانی با زیربنای یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۵۲۵ مترمربع صادر شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.