یونس ژائله: بروز مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تحریم ها باعث شده تا صنعتگران کشور روزهای سختی را سپری نمایند!

دیدار اعضای مجمع نمایندگان کارگران آذربایجان شرقی با رئیس اتاق بازرگانی تبریز؛ حل مشکلات کارگران آذربایجان شرقی با تعامل بین کارگر و کارفرما امکان پذیر است

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: اعضای مجمع نمایندگان کارگران آذربایجان شرقی با رئیس اتاق بازرگانی تبریز دیدار و توضیحاتی در خصوص موضوعات جامعه کارگری و کارفرمایی استان ارائه نمودند.

 حضور یک نفر به عنوان نماینده جامعه کاگری در واحدهای تولیدی الزامی است

در ابتدای نشست، دبیرکل مجمع نمایندگان کارگران استان در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه قانونی این مجمع گفت: طبق فصل ششم قانون کار، در هر واحد تولیدی می بایست یک نفر به عنوان نماینده جامعه کاگری حضور داشته باشد که اعتبارنامه این نماینده از طرف اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی صادر می شود.
جعفر بهزادی با ارائه آماری از فعالان جامعه کارگری استان افزود: این مجمع به عنوان یکی از نهادهای مدنی تشکلات کارگری کشور در راستای تبادل نظر و همفکری در حوزه کار تشکیل گردیده است که در حدود ۹۶۴ نماینده از این مجمع در واحدهای تولیدی و صنعتی استان حضور دارند.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور در خصوص بهبود وضعیت کسب و کار استان و ارتقای مولفه های تاثیرگذار در این خصوص یادآور شد: باید در این شرایط ویژه، کارگران و کارفرمایان استان دست در دست هم دهند و در حل مسائل کارگری استان به کارفرمایان واحدهای تولید و صنعتی استان کمک نمایند.

▪️امکان اخذ حق عضویت پرسنل واحدها در مجمع نمایندگان کارگران استان فراهم گردد

رئیس هئیت مدیره مجمع و عضو هئیت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با قدردانی از کار فرمایان آذربایجان شرقی و مدیر شرکت شیرین عسل در خصوص حمایت از نیروی انسانی شاغل در این مجتمع تولیدی گفت: شخصیت هایی همچون آقای ژائله قابل تقدیر می باشد.
بیت اله حسین زاده آماری از آموزش های ارائه شده در طول سال گذشته را ارائه نمود و افزود: در سال ۹۸ حدود ۳۶۰ ساعت کاری در واحدهای تولیدی و صنعتی جهت آموزش نیروی کار  فرصت آموزشی ایجاد شده است.
وی در خاتمه از رئیس اتاق بازرگانی تبریز درخواست نمود در گفتگو و مکاتبه با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان امکان اخذ حق عضویت پرسنل واحدها را در مجمع نمایندگان کارگران استان فراهم آورند.

▪️به افزایش مهارت نیروی کار اهمیت چندانی داده نمی شود!

رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در سخنانی با اشاره به حضور نمایندگان کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: هر جا که نماینده کارگر وجود داشته باشد، صدای کارگران به گوش کارفرما می رسد و امکان حل مسائل و مشکلات کارگران با تعامل بین کارگر و کارفرما فراهم می گردد.
یونس ژائله با اشاره به مشکلات فرا روی جامعه صنعت و کارآفرینی در کشور اظهار داشت: متاسفانه بروز مشکلات ناشی از ویروس کرونا، مسائل ایجاد شده توسط تحریم ها و غیره باعث شده تا صنعتگران کشور روزهای سختی را سپری کنند.
وی با تاکید بر شعار سال “جهش تولید” که توسط مقام معظم رهبری در ابتدا سال ۹۹ مطرح گردید یادآور شد: مهمترین اولویت در شرایط کنونی برای تحقق پیام رهبری حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است.
ژائله با تاکید بر اهمیت آموزش نیروی کار در صنایع کشور گفت: متاسفانه به موضوع آموزش و افزایش مهارت نیروی کار اهمیت چندانی داده نمی شود که این مسئله می بایست جدی و مهم تلقی شده و برای افزایش مهارت نیروی انسانی و کارگری برنامه جامعی در سطح کشور و استان تدوین گردد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر نیروی کار که سرمایه های انسانی جامعه صنعت محسوب می شوند بتوانیم از مشکلات موجود عبور کرده و بحران های پیش رو را پشت سر بگذاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.