رئیس اداره آموزش جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ۶۰ هزار کشاورز استان از آموزش‌های فضای مجازی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۶۰ هزار کشاورز آذربایجان‌شرقی از آموزش‌ مجازی

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا  پرویز گل پرور در گفت و گویی اظهار کرد: پس از اعلام وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشور از اسفند ماه، اداره آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان در اولین اقدام هرگونه تجمع و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی کشاورزان را لغو کرد.

وی افزود: همزمان با لغو کلاس‌های حضوری شهرستان‌ها، کارگروهی برای بحث کارشناسی ارائه آموزش‌های مهارتی به کشاورزان در استان تشکیل و نتایج آن به صورت شیوه نامه‌ ابلاغ شد.

گل پرور با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در ارائه آموزش‌ها گفت: برای بهره مندی کشاورزان هر شهرستان و دهستان که دارای گوشی هوشمند بودند، در اپلیکیشن‌های پرکاربرد آن منطقه توسط مروجان پهنه، گروه و کانال مجازی راه اندازی شد.

وی از راه اندازی ۱۵۵ کانال و گروه آموزش مهارت به کشاورزی درآذربایجان شرقی خبر داد و افزود: همچنین در سه گروه‌ مجازی آموزش تخصصی و موضوعی مخصوص مروجان پهنه نیز تمامی اطلاعات فنی لازم در قالب کلیپ، بروشور و نشریه بارگذاری شد تا اطلاعات مورد نیاز هر منطقه از طریق مروجان عضو این گروه‌ها به کشاورزان انتقال یابد.

گل پرور افزود: در کنار بهره مندی از بستر فضای مجازی، کارشناسان پهنه از طریق پیامک و برقراری تماس‌های تلفنی نیز پاسخگوی نیازهای آموزشی کشاورزان بودند.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه بازگشایی هوشمند کلاس‌های آموزشی و مهارتی از ۱۵ خرداد، تشریح کرد: از این تاریخ، کلاس‌های آموزشی و مهارتی کشاورزان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با تعداد حداکثر ۱۲ کشاورز در فضای باز از جمله در مزارع و باغات برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تداوم آموزش مجازی خبر داد و افزود: این بستر آموزش، فرصت خوبی را برای کشاورزان جوان و شهرنشین فراهم می‌کند تا نهایت بهره را از آموزش‌های مجازی ببرند زیرا کشاورزان ساکن شهر، از شرکت در کلاس‌های حضوری که در روستاها برگزار می‌شود، محروم هستند.

وی در خصوص اهمیت ارائه آموزش‌ به کشاورزان گفت: اکنون دنیا به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت می‌کند و بحث دانش بنیان از اساسی ترین عوامل تولید کشاورزی محسوب می‌شود؛ اگر بخواهیم کشاورزی پایدار، پیشرفته و اقتصادی بدست آوریم، باید محصولات را از طریق علم تولید کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.