رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان به حداقل رسیده است.

فعالیت ستاد خدمات سفر تبریز به حداقل رسید

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا رامین اسبقی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه شهرستان تبریز، آثار شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری را بسیار وسیع خواند و افزود: متاسفانه با شیوع این ویروس شاهد خسارت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف این صنعت هستیم و طی ۴ ماه گذشته فعالیت های ستاد به حداقل رسیده است.

وی گفت: به علت کاهش سفرهای داخلی و خارجی تغییرات مهمی در ساختار فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر در تبریز روی داده است.

اسبقی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان ۹۹ تبریز همچون نوروز با فعالیت حداقلی کمیته ها همراه است، ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و به دنبال شیوع کووید-۱۹ و گسترش این ویروس در برخی از نقاط کشور، موج سفرهای تابستانی با کاهش قابل ملاحظه ای همراه است.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش سفر در کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای مرتبط با صنعت گردشگری، کمیته های بازرسی و نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات و کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست طی تابستان در راستای انجام سفرهای احتمالی بر روند فعالیت واحدهای مربوطه به صورت مستمر و جدی نظارت خواهند داشت تا سفری ایمن را برای هموطنان رقم بزنند.

اسبقی مشکلات و خسارات متعددی که به دنبال این بحران به واحدها و فعالان حوزه گردشگری وارد شده را مورذد اشاره قرار داد و افزود: در حال حاضر نیز این شرایط تداوم دارد.

وی اضافه کرد: اقدامات و مکاتبات لازم جهت دریافت تسهیلات و همچنین ایجاد شرایط ویژه فعالیت برای فعالان این حوزه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده و در صورت دریافت اعتبار لازم، به ترتیب اولویت به واحدهای مربوطه ارائه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.